Woensdag 1 Juni - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu Woensdag 1 Juni - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 Juni

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

02 Juni 2016 | Frankrijk, Cannes La Bocca

Woensdag 1 juni

Gisteravond hadden we naar het weer gekeken en het zou vandaag bewolkt zijn.
Mooi weer om erop uit te gaan.
Het word Monaco
Zoals altijd ging Rinus zich voorbereiden, kijken hoe laat de bus en de trein gaan, camera opladen, buskaartjes, kleding neerleggen, zelfs de ontbijtbordjes werden al op tafel gezet!
Wat een man!!! Haha
Om 6.45 liep de wekker af, en ik ben gelijk gaan douchen.
Terwijl ik mijn haar stond te föhnen, maakte Rinus de ontbijttafel verder klaar, en ging koffie zetten.
Jaja, daar komt tie weer!!!!
Knal! Niet de stoppen eruit, nee de hoofdstop!
Echt niet te geloven!

Ik moet elke dag aan Bert Visser denken, Wie ooit gekeken heeft naar "voor ons hoeft het niet"
Weet precies waar het overgaat!
En Rinus kan 'm zo goed navertellen!
Wij liggen dubbel als we erover hebben!

Maar ja, we wilden om 8 uur weggaan, en er is nog niemand aanwezig!
Wat moeten we nu, de koelkast ligt vol, en de vriezer vol met carte d'or ijs! (foto komt nog Gerda!)
Rinus volgde de elektriciteit kabel, en ruilde de stekker om van een andere caravan.
Nee, het is niet wat jullie denken, we hebben nog geen buren naast ons, de caravan staat leeg!
We vertellen het vanavond wel, als we terug komen.
De busreis verliep vlotjes, en we waren netjes op tijd bij de trein.
We wilde een ticket kopen, en we werden door een jongen aangesproken of hij ons kon helpen!
Wij vertelde dat we een dagkaart wilde kopen, en hij voerde dat netjes in! 38,00 euro
Klopte niets van! Onze overbuurtjes waren er van de week geweest, en die betaalde 35,00
Hij vroeg naar onze creditcard, maar wij vertrouwde het zaakje niet.
We hadden wel eens een aflevering opgelicht in het buitenland gezien, en dit leek er veel op.
Wij bedankte hem, en we gingen ergens anders kaartjes halen.
Komen we bij de ticket office, komt er een vriendelijke vrouw naar ons toe en die vertelde dat er treinstaking gaande was!
Hebben wij weer! Niet te geloven!
Er reden wel treinen, maar beperkt!
Om half 10 ging de trein naar Monaco, en om half 3, half 4 en om 6 uur zou er weer één terug gaan!
U weet het echt zeker mevrouw, dat er echt een trein van Monaco naar Cannes gaat? Ja, ze wist het zeker, en dus namen wij de trein naar Monaco voor 30 euries (2 dagkaarten)!

Was echt een leuke rit! langs de mediterranee , Nice, we zagen nog vliegtuigen opstijgen. Geweldig!
Om kwart voor 11 zaten we in Monaco op een terrasje een bakkie koffie te drinken.
4,00 voor 2 bakjes, was niet echt duur, maar als je onze kopjes zag, dacht je dat je een kinderservies had gekregen.
Maar de koffie was erg lekker, en de smaak daar had je de eerstkomende uren wel in je mond.
Gelukkig was mijn haar maar half geföhnd (vanwege de stroom) want het stond de hele dag rechtovereind van de cafeïne.
Na de koffie zijn we een markt over gegaan, en toen naar het paleis van de Grimaldi's.
Zeker 250 trappen en dan 35% omhoog hé!
We hebben een paar kuiten!!daar word je nog jaloers op!
Aflossing van de wacht gezien en heerlijk door de stad gelopen.
Mooie plaatjes geschoten!
ze waren de tribune van de formule 1 aan het afbreken, zo'n kaartje kostte 1400,00 euro pp

We kregen toch een beetje de kriebels, en we wilde toch maar terug gaan naar het station.
Komen we daaraan, en zagen we op het bord dat de trein van half 3 gecanceld was! De volgende trein naar Cannes was kwart voor 5.
Er ging wel om 4 uur een andere trein naar Nice, maar dan moesten we wel een ander kaartje kopen,want het was van een andere onderneming en daarvandaan moesten we dan een bus nemen naar Cannes.
Er kwamen Nederlanders bij ons zitten die de zelfde trein moest hebben en daar hadden we een leuk gesprek mee gehad.
We riskeerde de trein niet te nemen van Nice en we bleven wachten op de trein naar Cannes.
Het werd steeds drukker op het perron, ik zei tegen Rinus dat we maar bij het perron moesten gaan staan, want zal je net zien, kom je als eerste aan, 2 uur wachten, en dan kan je er niet meer in!
Nou dat was maar goed ook, als haringen in een ton, werden we vervoerd, we hadden gelukkig wel een zitplaats!
In Cannes hebben we maar een hamburger gegeten, want eten koken, nee, daar had ik echt geen zin meer in!
Na aankomst op de camping meldde we dat de stop eruit was gegaan, en het werd meteen opgelost!
Het was me een dagje wel zeg!
Maar we hebben wel gelachen en genoten!

A tout a leur!

• 02 Juni 2016 - 17:21

Gerda:

Is weer een heel smakelijk verhaal geworden, volgens mij genieten jullie er lekker van.
    Petra, je moet toch wel kilo's zijn kwijtgeraakt met al dat lopen.
    Ik ben blij dat het daar mooi weer is, want hier veel overstromingen in Limburg en Brabant.
    Maar ook in Parijs, dus fijn dat het daar zonnig is.

• 02 Juni 2016 - 19:15

Jettie:

Ha om te gieren van de lach, wat een toestanden! t Deed me een beetje denken aan Maasstricht , toen jullie daar vast stonden, maar allicht dat jullie wat mee krijgen van de stakingen! Eind goed, al goed, t was toch weer een heerlijke dag, eentje om nnnooooiiitttt te vergeten! Wat een rijkdom op het water zeg, mijn bootje lag er ook...

• 02 Juni 2016 - 20:46

Dia:

Hoi hoi..

Nou nou, jullie beleven nog eens wat!
    Jij met je fôhn, zoek er 1tje op batterijen