4 t/m 11 juni 2017 - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu 4 t/m 11 juni 2017 - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

4 t/m 11 juni 2017

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

11 Juni 2017 | Frankrijk, Cannes La Bocca

Hallo allemaal,

4 juni t/m 11 juni

Heerlijke week gehad, we zijn naar Golf Juan en naar Juan les Pins geweest.
In Golf Juan gingen we kijken waar de boot ligt waar we met Gerda en Guus volgende week opstappen om naar St. Tropez te gaan en ook waar we de auto moeten parkeren.
We zagen een VVV kantoortje en daar ben ik naar binnen gegaan.
Ik heb om een folder gevraagd van de boot, en vroeg waar de boot lag.
Ze zwaaide met haar arm en zei la bas (daar)
Stapte in de auto, en zei net zo tegen Rinus als wat dat meisje tegen mij had gezegd, daar, en ook ik zwaaide met mijn arm!
Wij de auto ergens geparkeerd, en we zijn gaan lopen en gaan lopen en gaan lopen! De temperatuur liep al op naar 28 graden.
Toch maar aan iemand vragen, en die wist het wel!
We moesten als maar recht doorlopen en bij het VVV kantoortje is het aan de rechterkant!
Rinus zei...... peetje, is dat het VVV kantoor waar jij naar binnen bent gegaan? Ik antwoordde met ja!
Peetje had je het goed verstaan wat ze zei? Ik antwoordde weer met ja Rien, ze zei echt la bas, en die arm zwaaide echt Rien?
Nou dat la bas was om de hoek!
Ik vond het al een beetje vreemd want ik vroeg ook nog waar we de auto gratis konden parkeren, maar dat was nergens en ze zei dat we de auto hier kon parkeren.

Nadat we de boot hadden besproken zijn we heerlijk bij de haven onder een parasol een bakkie koffie gaan drinken?
We weten nu waar het is, scheelt ons een aardige trip voor volgende week.

Woensdag weer boodschappen gehaald, auto vol met water, we krijgen het niet aangesleept! en ‘s middags om half 5
had Rinus mij naar het strand gebracht.
Hij ging nog even andere boodschappen halen en ik zou bellen als ik het zat was.
Man, veel te heet! Eerst maar even het parasolletje opzetten, maar of ik was te dik of het parasolletje was te klein!
Ik moest kiezen waar ik de schaduw wilde, en dat wilde ik in mijn gezicht.
Over mijn voeten heb ik een handdoek gelegd.
Om half 6 werd het pas lekker en toen kon ik de zon op mijn lichaam verdragen.
Rinus kwam me om 6 uur halen, en ik vroeg of hij het ook naar zijn zin had gehad, maar hij had heel lang in de file gestaan en was net bij de caravan, wilde net gaan zitten en toen belde ik alweer!
Wist ik veel, ik had het wel tot 7 uur uitgehouden hoor, maar ik vond het zo zielig voor hem dat hij dan alleen bij de caravan zat!
En hij vindt het soms heerlijk om alleen te zijn, even geen gekwek aan zijn hoofd?
Omdat het zo warm was aten we pas om half 9.

Donderdag zijn we vroeg vertrokken om naar onze favoriete stadje Antibes te gaan.
Vorig jaar zijn we daar maar een paar uurtjes geweest, omdat het zo regende.
We kwamen gelijk bij een kleine antiekmarkt! Echt leuk, er zaten over 't algemeen oudere mensen van een jaar of 75, geen tanden meer in de mond of slechts 2, achter een tafel.
Die zitten daar echt voor de gezelligheid, ze houden met iedereen een praatje. En ze genieten van alle mensen die langs lopen.
Zo lag er ook een marklin mini trein op tafel, helemaal in een originele doos, wij schatten dat de trein zo'n 50 jaar oud was.

Heerlijk door alle kleine straatjes gelopen, je komt er van alles tegen.
Een huis met een bord voor de deur, waarop staat dat napoleon hier heeft gewoond! (Ik denk dat ze het leuk vinden dat de toeristen hun woning willen fotograferen! (zal wel eens bij Google kijken)
Een deur waar een gat uit de muur is gehaald, omdat het sleutelgat dicht tegen muur zat en waarschijnlijk de sleutel niet kon omdraaien.
Een gevel waar ze allemaal steentjes en schelpen op de muren hebben gemetseld.
Prachtige balkonnetjes met Franse geraniums.
Je zag er niemand achter zitten!!!!

We zaten op een terras wat te eten, en ik zei tegen Rinus, kijk nou joh! Liep daar een mevrouw op middelbare leeftijd met krukken op hoge hakken, ik denk zo'n 10 cm
Ik zei tegen Rinus, zou ze nu pijn in haar benen hebben, of omdat ze op hakken loop en niet wil vallen!
Heerlijk om naar mensen te kijken!
Om 4 uur zijn we weer naar huis gegaan.

Vrijdag zijn we weer bij de caravan gebleven.
Ik heb de caravan opgeruimd en lekker even overal gedweild.
Doordat het hier niet heeft geregend en er altijd wel een windje staat komt er veel stof naar binnen.
Ik heb mijn 5e boek uitgelezen, en nog wat geknutseld en Rien gecomputerd.
We zijn samen nog naar boven gegaan om alle updates binnen te halen, en ik heb nog even een duik genomen.

Zaterdagochtend ben ik naar het zwembad gegaan lekker mijn ochtendgymnastiek gehad!
Ja, op een ligbed met parasol en af en toe het water in om te blussen!
Om 12 uur liep ik weer naar Rinus om koffie te drinken en te lunchen.
Omdat we weer de hele dag bij de caravan waren wilde ik weg.
We hadden voor het eerst vroeg gegeten en zijn toen naar het strand gegaan om daar heerlijk uit te waaien.
We hoorde bij een strandtent ineens harde muziek en er zaten veel mensen in gala op stoelen op het strand?
Ineens kwam er een waterscooter aan met een bruidspaar erop!
Het bruidje had haar trouwjurk helemaal opgebonden en de bruidegom had zijn broekspijpen omhoog gedaan.
Leuk idee, ik was jammer genoeg net te laat om een filmpje te maken.
Het was heerlijk en gezellig op het strand, we liepen met onze voeten door het water.
Het was natuurlijk weekend, en de meeste Fransen hebben dan vrij, en die gaan de hele dag met de familie naar het strand, nemen van alles mee, zelfs een grote tafel en gaan met z'n allen BBQ-en.
Alles kan in Frankrijk en alles heel relaxed!
Toen we terug kwamen hebben we nog een potje yahtzee gedaan en een heerlijke bak met ijs gegeten.

Zondag heb ik weer alles gedweild, want er lag allemaal zand op de vloer van het strand, en dat is echt niet lekker als je midden in de nacht naar de wc moet.
Rinus ging voor de 3e keer zijn auto wassen, die niet zilvermetalic was, maar grijs.
De auto staat onder de bomen, en die traant een beetje.
We hebben de bedden verschoond, en het bed opgemaakt voor Gerda en Guus.
Ze krijgen van ons de master bedroom!
Haha, 2,5 x 2,5 en wij liggen in een kamertje van 2 x 2!
Ze zullen weten wat (kr)amperen is!
Alles is schoon zus, we zijn er klaar voor!
Om half 7 moeten we eruit, we ontbijten niet, want dat doen we met Gerda en Guus, maar zonder koffie gaan wij niet de deur uit.
Om 7 uur willen we gaan rijden, het is maar een half uurtje rijden, maar wij willen hun niet laten wachten.
wij zijn nog nooit op het vliegveld geweest, het is dus ook nog even zoeken voor ons.
Stel je voor, als ze zeggen la bas!!!!!! Zijn we zeker niet op tijd!
We hebben er heel veel zin, en Gerda en Guus ook!
Ik denk dat dit 5 dolle dwaze dagen gaan worden! Arme buren!

Iedereen lieve groetjes van ons en tot het volgende bericht.

  • 11 Juni 2017 - 19:54

    Gerda En Guus:

    Leuk verhaal weer Petra,

    Wij zijn er klaar voor, koffertjes staan klaar en boarding passen staan op onze telefoon.
    Dus alleen maar naar koffercontrole. Wij gaan nu, na een bakje koffie uiteraard,
    proberen even tot 1.00 te slapen, douchen en optutten en dan is het zo ver.
    Op naar Schiphol. wij houden je op de hoogte of we vertraging hebben.
    Zullen uiteraard een zelfie maken in het vliegtuig en even whatsappen ook naar Sjany.

    Tot morgenochtend xx



  • 11 Juni 2017 - 22:53

    Henny En Ria:

    Dank jullie wel voor de leuke verslagen.
    Jullie hebben het wel zwaar daar...

  • 12 Juni 2017 - 08:26

    Dia:

    Hoi hoi...

    Ohw....dat is echt genieten zeg! Heerlijk zeg dàt strand, dàt zwembad , die markten, lekker bij de caravan ontspannen enz enz....
    Dat heet echt vakantie!
    En dan van de week zus en zwager erbij! Gezellig hoor..
    Heel veel plezier, geniet van elkaar!!
    Doeiiiii, groetjes van ons xxx

  • 16 Juni 2017 - 21:07

    Iza:

    Hoi tante Petra en oom Rinus,

    Dank u wel voor de mooie kaart. Ik ben dol op dieren!

    Liefs Iza

  • 18 Juni 2017 - 16:24

    Jettie:

    Fantastisch verhaal en om te gieren van de lach... la bas...
    Wat een heerlijke vakantie!!
    Hier is het schroeiwarm!!!
    Zonnige groeten, Toy en Jettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes La Bocca

Cannes 2017

cote azur

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2017

laatste week

20 Juni 2017

12 juni t/m 18 juni ’17

11 Juni 2017

4 t/m 11 juni 2017

04 Juni 2017

1-6-2017

29 Mei 2017

24-5-2017 t/m 27-5-2017
Marinus & Petra

houden van Frankrijk, cote azur, altijd lekker weer!

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 25518

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Dubrovnik

12 Mei 2018 - 25 Juni 2018

Cannes 2018

26 Augustus 2017 - 31 Augustus 2017

Frejus 2017

20 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Cannes 2017

08 Oktober 2016 - 12 Oktober 2016

stedentrip Barcelona 2016

19 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Emmen

21 Mei 2016 - 27 Juni 2016

Cannes 2016

01 Juni 2008 - 29 Juni 2008

Cannes 2008

Landen bezocht: