laatste week - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

laatste week

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

25 Juni 2017 | Frankrijk, Cannes La Bocca

19 juni

Maandag ochtend stapten we al om 9.00 in de auto om even naar de Lidl te gaan voor lekker vers stokbrood en groenten.
Was erg druk, de Fransen namen geen 2 maar wel 10 broden mee.
We hadden gelukkig nog stokbrood en een pain de campagne.
Alles in de koelbox gestopt en gauw naar de camping om alles naar in de koelkast te leggen.
Rinus startte de auto, maar hij deed niets meer.
Afgelopen vrijdag hebben we het ook gehad, maar later deed hij het weer.
Rinus wilde vanmiddag al naar de garage gaan, kijken of ze het kon repareren, hij wist wat er aan de hand was.
Maar het was te laat, er kwamen heleboel Fransen naar ons toe om te helpen duwen, maar dat had geen zin, want wij hebben een automaat.
We stonden in de brandende zon, en we probeerde de auto naar de schaduw te duwen.
Uiteindelijk kwam de Nederlander (die naast ons stond) terug van boodschappen halen en zijn vrouw zei tegen hem... help ze even.
Wij de auto naar een schaduwplekje geduwd, en om de hoek zat een garage en daar zijn we naar toe gelopen.
Ze konden ons niet helpen en vroeg of ze ons ergens naar toe moesten slepen.
Dat was erg aardig van die meneer, maar we bellen de ANWB wel op.
ANWB opgebeld, en na 30 vragen schakelden ze een takelwagen voor ons in.
Het kon wel 40 minuten duren had ze gezegd, u krijgt vanzelf een sms'je.
Na een half uur kregen we inderdaad een sms'je en dat we nog een uur moesten wachten, en als ze er dan niet zijn moesten we een bepaald nummer bellen!
Zo geduldig dat we zijn, en we waren ook heel relaxed, (we staan niet langs de kant van de weg, niet total loss) hebben we nog een uur gewacht.
Na anderhalf uur hebben we toch gebeld.
Oh, onze excuses het is waarschijnlijk niet goed doorgegeven, ga gelijk voor u regelen!
Na 2 1/2 uur kwam de takelwagen, 5 minuten rijden waar we waren! er kwam een jonge kerel aan, gaf ons nog net een hand, en dook de auto in.
Hij startte de auto, zeker 8 keer, en hij maakte zo'n vreselijk geluid, dat we bang waren dat hij meer schade aanrichtte.
Hij deed de motorkap open en zei, het is de distributiesnaar, waarop Rinus zei, nee het is de startmotor.
Nee hij wist het zeker, we gingen niet in discussie met hem en Rinus vroeg of hij de auto naar de Renault garage wilde slepen, en toen werd hij boos, vroeg weer om de sleutel om te starten, maar Rinus zei, nee zo is het wel genoeg.
Hij stapte in zijn auto en ging telefoneren, Rinus ook, maar dan naar de ANWB.
Ze vonden het ook een raar verhaal, ik begon tegen de jongen te praten in mijn klein beetje frans dat wij alleen maar willen dat hij ons naar de Renault garage zou brengen.
Uiteindelijk stapte hij uit, klapte de achterkant naar beneden en draaide onze auto erop!
Wat een rouwdouwer, we hielden onze hart vast!
Hij bracht ons bij de Renault dealer en we moesten nog een paar minuten wachten, want ze gingen om 2 uur weer open.
Onze auto stond nog op de takelwagen, en de jonge Fransman begon een gesprek met de manager.
Wij wilde wat vragen, en ze gingen allebei er vandoor, en ging in de garage verder kletsen.
Er kwam een andere meneer achter de balie, en we wilden net een verhaal vertellen, de manager zag het gebeuren, kwam naar ons toe en hij zei 7 juli kan u terecht!
Zonder te kijken wat er aan de hand was met onze auto!
Stinkt toch naar de misdaad?
De jonge Fransman van de takelwagen zei, dat hij de auto naar het depot bracht, en dat ze daar gingen kijken wat er aan de hand was.
Bij het depot werd onze auto van de takelauto afgehaald, hij knalde met zijn eigen takelauto een andere auto, en liet zo onze auto eraf glijden!
Je wilt niet weten hoeveel dat scheelde of er werden andere auto's geraakt.
Er kon geen stok meer tussen.
Bij het kantoor vroegen ze niet om onze telefoonnummer, adres niets, alleen onze creditcard!
Ze vroegen of wij een leenauto wilde hebben, maar dat wilde wij niet! Zeker niet van hun.
We zijn lopend naar de camping gegaan, en weer de ANWB gebeld.
Ze beloofde ons vanavond terug te bellen.
Inmiddels was het zeven uur en Rinus belde maar weer de ANWB.
Na excuses vertelde ze dat het inderdaad de startmotor was, en dat het 850 euro zou kosten, en misschien wat ze nog meer kon vinden, want de koppelingsplaat was ook niet goed meer!
Rinus vertelde dat de auto 2 maanden geleden gekeurd was en dat hij een grote beurt heeft gehad en dat alles was nagekeken.
Hij vertelde ook dat hij de garage niet vertrouwde, en hij vroeg of hij dat in het dossier wilde zetten.
We kregen van alle kanten hulp van de mensen op de camping, maar we hadden net zelf boodschappen gedaan en 15 minuten lopen vanaf de camping is er een marché.
Maar heel lief allemaal.

20 juni

Jullie willen het niet geloven, we hebben geslapen als een os!
We werden pas om half 10 wakker!
De ANWB had ons nog niet gebeld, dus belde wij maar?
Ze hadden de onderdelen besteld, en morgenavond zou de auto klaar zijn. Ze hadden beloofd dat ze vanavond contact met ons op zouden nemen.
We zijn lekker samen om 5 uur naar het zwembad gegaan, en we hebben heerlijk gezwommen.
Na het eten hebben wij maar weer gebeld naar de ANWB hoe de stand van zaken was.
Het onderdeel was er nog niet, maar morgen wordt u gebeld!

21 juni

Weer de hele dag op de camping gezeten.
Weer een dag om.
Mijn 8e boek heb ik uitgelezen, de hele dag zitten wachten op een telefoontje van de ANWB!
Niet gebeld hé, onze geduld raakte op, wij weer opgebeld hoe de status was van onze auto.
Het onderdeel was nog niet binnen, we vroegen of ze dan geen leen auto voor ons hadden, want we wilden nog een paar dingen ondernemen en Rinus had vorige week beloofd dat we samen naar het strand zouden gaan.
Niet dat het zo belangrijk is, maar het is 15 jaar geleden dat wij samen op het strand hebben gezeten en op het strand is het na half 5 zo heerlijk.
En ik ben er maar 1 keer geweest en 1 keer hebben we een strandwandeling gemaakt.
Ze gingen voor ons kijken, ze bellen ons daarover terug!
Inderdaad na een paar uur hebben ze ons terug gebeld, met de mededeling dat ze nog geen auto voor ons hadden en dat ze hun uiterste best deden om zo SNEL iets te regelen voor ons. Maar dat wordt echt morgen.
Je hoort de ene na de andere verhaal wat mensen meegemaakt hebben met de ANWB. De ene zegt, je moet dit en, en de andere dat!
We hebben alles gedaan wat iedereen zei, het is ons niet gelukt.
We hebben contact met een leuk Nederlands stel en die hebben al een paar keer gevraagd of we mee gingen naar een stadje of dat we boodschappen nodig hadden. Dat was heel lief, maar zij hebben ook vakantie en we hebben al een hoop gezien en we krijgen morgen een auto!

22 juni

De hele dag zitten wachten op een telefoontje van de ANWB.
We zijn heus niet de enige hoor die pech hebben, maar hier krijg ik echt de kriebels van.
En nu je dit meemaakt, hoor je op de camping allemaal vreselijke ervaringen met de ANWB in buitenland!
Wij hadden zolang we naar buitenland gingen, gelukkig nog nooit de ANWB nodig gehad.
We wilden om 5 uur naar het zwembad gaan, en ja hoor, daar belde de ANWB! We hadden goed bereik, maar we konden ze niet verstaan. Ze hadden ons 2 x daarna nog gebeld, maar niet gelukt.
Na een uurtje hadden wij weer gebeld, en ze hadden nog steeds geen auto voor ons, maar ze deden hun best! En het onderdeel was binnen.
Ja, nu zet de ANWB er wel vaart achter, want wij willen graag een auto, maar ook een zondag naar huis! En dat gaat geld kosten voor hun!
Morgenochtend vroeg wordt u gebeld!
‘s avonds zijn wij op visite gegaan bij Gerard en Annet
Ze zochten iemand die kon klaverjassen (Amsterrdams) , nou dat zoeken wij al weken!
Supergezellig was het, we gingen om half 2 s nachts naar huis.

23 juni

Om half 10 maar weer de ANWB gebeld, ze zouden even naar de garage bellen, blijft u maar in de wacht staan vroeg de man, Rinus zei, nee, ik heb nu genoeg gewacht, bel u mij maar.
Nou niet bellen hé, Rinus heeft het hoofdkantoor in Nederland gebeld en verteld wat er aan de hand was.
Rinus vertelde dat hij Chris aan de lijn had, en dat ze maar niet terugbellen en er werd gezegd dat vandaag geen Chris werkte!
Hebben wij nou een zonnesteek opgelopen, of is er met ons wat anders aan de hand!
Na een uur werden we weer opgebeld en er werd verteld dat ze het onderdeel nog niet hadden! ik dacht dat ik gek werd!
Ben de caravan ingestapt, en heb al mijn kleding uit de kast gehaald, en heb alles ingepakt!
Rinus kon ook niet meer beleefd blijven, hij zei kijk nou eerst eens in onze dossier, en ja hoor, het stond onder aan de pagina
Was toch binnen gekomen.
Meneer Bakker we zijn nog steeds bezig om een huurauto te vinden, ik bel u in de namiddag op.
Rinus vroeg welke namiddag?

We zijn naar Carrefour (supermarkt) gaan lopen voor brood, het was heel benauwd, en broeierig.
In de geant kwamen we Louis de Funes tegen (die naam hebben wij hem vorig jaar gegeven)
Hij en zijn vrouw praten perfect Engels. Zijn lieve mensen.
Hij is gisteren aangekomen met een caravan, plaatste zijn caravan met een afstandsbediening, tikte een auto aan en 2 bomen.
Maar na een paar uurtjes tobben was het gelukt.
Bij de kassa kwamen we weer Louis tegen, en hij vroeg of we mee terug wilde rijden. En dat wilde we wel.
Hadden we het maar niet gedaan, zelfs Rinus zat met kromme tenen, stak over zonder te kijken, zijn vrouw zei elke keer, nu kan je gaan, maar er komt ook nog van de andere kant verkeer aan.
Hij vond het een beetje druk op de weg!
Ik was blij dat we weer op de camping waren!

We zaten al om 1 uur in het zwembad, helemaal alleen, heerlijk onder de parasol.
De zon kwam maar niet door, het was vreselijk benauwd.
We gingen om de beurt het water in, want als de ANWB belt, willen we het wel horen.
Na een uurtje kwamen er al wat mensen.
Ineens kwam de zon door, en de benauwdheid ging weg.
Het was supergezellig in het zwembad, op het laatst lagen we allemaal (5 Nederlanders) in het ondiepe water.
En ja hoor, daar gaat Rinus zijn telefoon. Weet je hoe laat ze belde????
Half 5, we hadden nu Jetske aan de lijn, Rinus zei, hallo Jetske, we hebben bijna het hele alfabet gehad, maar jou nog niet! ze belde niet voor een huurauto, maar dat ze het onderdeel wel hadden, maar degene die onze auto moest maken die had een vrije dag! Morgen wordt de auto echt gemaakt. Het gaat over 3 boutjes vertelde een monteur in het Zwembad die bij een Renault garage werkt.
Rinus vertelde dat hij helemaal klaar was met de ANWB, en dat ze ons van alles beloven, maar ze komen niets na, we willen morgen inpakken en een zondag naar huis! (Desnoods bellen we Sven of Iris, en ik weet zeker dat zij ons op komen halen)
We willen een auto, en als de auto morgen niet klaar is, willen we met de huurauto naar huis! Wij hebben genoeg geduld gehad.
En ze ging het regelen! Binnen een half uur konden we een auto op halen in Cannes, we mochten een taxi nemen en de huurauto ophalen. We hebben alles samengedaan, maar deze keer ging ik niet mee.
Om 6 uur kwam Rinus met de auto, Iedereen was verbaasd dat we onze auto nog niet hadden, en kwamen naar ons toe, en maakten een praatje.
Ik had geen zin meer om te koken, en zei tegen Rinus dat ik even weg wilde en dat we maar een pizza gaan eten in Golf Juan, waar wij met Guus en Gerda ook zijn geweest. Gerard en Annet gingen ook mee. Het was hun laatste avond.

24 juni

Ik had al om 8 uur de ontbijttafel klaar, we zouden al heel vroeg naar het strand gaan.
Om half 10 zaten we al op het strand, de zon kwam er niet door, maar het was er heerlijk!
Om 10 uur kregen we een sms je van de ANWB dat ze de best deden om de auto te maken omdat we morgen willen vertrekken.
Ja, nu kunnen ze wel een sms'je sturen!
Het kost natuurlijk geld als we met deze auto naar Nederland gaan rijden.
Om 12 uur zijn we weer naar de camping gegaan, om alles klaar te zetten,‘s Middags zijn we Jan en Evelien gedag gaan zeggen, die vertrekken vanavond. Daarna zijn we voor het laatst naar het zwembad gegaan. Weer heerlijk baantjes getrokken, en even op een bedje gelegen in de schaduw.
Om 3 uur werden we door de ANWB gebeld en ze vertelde ons dat de auto nog niet klaar was, en of we tot maandag wilde blijven, want dan was hij wel klaar!
Nou dat wilde we niet, we willen naar huis, we hebben tegen de ANWB verteld dat we de garage niet vertrouwde, en dat het nu hun probleem was!
We zijn om 5 uur naar de garage gereden met lood in onze schoenen, om onze spullen uit de auto te halen.
Maar we troffen een aardige monteur aan die aan onze auto bezig was.
De wielen waren eraf, hij vertelde netjes wat hij gedaan had, en liet de starter zien.
De starter krans was vervangen, maar hij wil nu niet starten.
Ik denk dat ze een paar stekkertjes zijn vergeten aan te sluiten.
We zien wel, en we horen het wel!
De auto was een maandag ook niet klaar geweest hoor.
Bij de camping aangekomen zijn we de auto heel rustig gaan in pakken en alles gaan schoonmaken.
Avonds zijn we bij het restaurant op de camping gaan eten, en bij de caravan hebben we voor de laatste keer carte d'or ijs gegeten.
We gingen al om 10 uur naar bed, we zetten de wekker om 6 uur.

25 juni

Oh wat was het heet in de caravan! Heel veel muggen! Ik had de muggenolie al ingepakt, dat was niet zo bijdehand! Volgend jaar moeten we echt een ventilator meenemen! Of zelf horren plaatsen.
Ik nam een douche en ik zag dat ik onder de muggen bulten zat.
Gelukkig had Rinus nergens last van en hij had goed geslapen, en dat is het belangrijkste want hij moet rijden!
De Fransen kwamen nog speciaal afscheid van ons nemen.
Wij weten niet de namen, we hebben ze bijnamen gegeven.
De manke, de geit, de scooters, Beau temp en Louis de Funes!
Want dan wisten we over wie we het hadden.
Om 8.10 kwam Charley om te inspecteren of alles in orde was.
We konden weg, naar huis!
We hebben gelachen, gezongen in de auto, 14 1/2
We waren om 23.00 thuis.
We hadden nog veel energie over en hebben de auto helemaal leeggehaald, en bijna alles opgeruimd!

5 weken weggeweest, onbegrijpelijk dat het zo snel gegaan is.
We hebben het weer fantastisch gehad! Ik wil niet zeggen dat we dit nog jaren vol gaan houden, maar volgend jaar gaan we weer!
Bedankt voor de berichtjes, appjes, be

• 27 Juni 2017 - 09:38

Dia:

Sjonge, wat een verhaal weer.. . En wat een gedoe met de auto zeg!
    Daar krijg je grijze haren van

• 27 Juni 2017 - 10:57

Sven Bakker:

Nou een heel verhaal weer hahah gelukkig weer thuis haha

• 27 Juni 2017 - 17:50

Gerda:

Gelukkig dat jullie een auto hadden om naar huis te komen, stel je voor nog een extra week.
    Nee 5 weken is genoeg hoor!
    Nu maar hopen, dat de auto netjes ingepakt terugkomt naar Nederland.
    Ik zie wel dat je in buitenland geen problemen moet krijgen waarvoor je de ANWB nodig hebt.
    Maar zover gaan we niet meer.

Ben super blij dat jullie weer thuis zijn!

• 27 Juni 2017 - 22:00

Melloney:

Nou dat was me het einde van de vakantie wel!
    Fijn dat jullie weer terug zijn. We zullen zaterdag wel jaloers worden als we jullie bruine gezicht zien:)

• 28 Juni 2017 - 06:37

Ricardo En Iris:

Echt slecht van de ANWB en zeker ook de garage, moet niet gekker worden.

We zijn heeeeeeelllllll blij dat jullie weer terug zijn !!!
    Zx