Dinsdag 7 Juni - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 Juni - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 Juni

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

10 Juni 2016 | Frankrijk, Cannes La Bocca

Dinsdag 7 juni

Bij het ontbijt vertelde ik Rinus dat ik naar gedroomd had!
Ik vertelde hem dat we met de auto in een ravijn gestort zijn.
Het zou de hele dag bewolkt zijn, en vanmiddag kans op een bui.
Dus erop uit!
We besloten om naar Georges du Verdon te gaan.
Niet zo best idee natuurlijk als je zoiets gedroomd heb!
Gelukkig zijn dromen bedrog, of zal het zijn wat Marco Borsato zingt? "de meeste dromen zijn bedrog"
We zien wel, nou we hebben het geweten! Het was een horror!
Ik had gezellig een picknickmand klaargemaakt,wandelschoenen aangetrokken, petje en fototoestel meegenomen.
Want het schijnt er heel mooi te zijn.
Het begon al goed, de TomTom was helemaal van slag ( dat was al een teken)
Eerst de route de Napoléon gereden, en bij Castalane zijn we even gestopt om wat te drinken, en foto's te maken.
We waren net bij de Georges du Verdon en zagen een paraglijder in de lucht, dat was natuurlijk wel een foto waard!
De lucht werd steeds grijzer, en we zagen tussen de bergen al flitsen.
Ik hou niet van flitsen, maar het was een mooi gezicht.
We hebben zeker wel 200 haarspeldbochten gehad, de weg was echt heel smal!
We moesten door een tunnel, vooraf claxonneren, want daar kon maar 1 auto door!
Bij het sublieme point ruim 1000 m hoog, wilde we wat foto's maken, we moesten even klimmen, maar dan heb je ook wat!
Na 3 foto's te hebben gemaakt begon het te spetteren en we vonden het gevaarlijk om meer foto's te maken, want als je naar beneden moet lopen en de stenen zijn nat, kan je uitglijden, "einde vakantie!"
Wij terug naar de auto, en het begint te hozen!!!
Vreselijk, dus we besloten heerlijk onze picknick in de auto op te eten!
Wat romantisch zeg!
Maar het bleef maar gieten, het was inmiddels 13 graden.
Koud!! En daar word Peetje niet vrolijk van!
We besloten om naar huis te gaan, het was echt gevaarlijk de wegen zijn glad, die Fransen zitten bovenop je bumper, rijden als gekken!
De terugweg zag je tussen de bomen allemaal mist uitkomen en er waren allemaal stenen van de berg afgevallen en op de weg gekomen!
Je zou het op je voorruit krijgen zeg!
Weer 200 haarspeldbochten!
Rinus had zelfs last van zijn armen van het sturen!
Ik was zo blij dat we op de péage weg zaten, en het werd steeds lichter en warmer!
In Cannes was het 21 graden, en het had de hele dag niet geregend!
Morgen geven ze weer bewolking en middags regen op, maar ik blijf thuis! Maar we zijn wel 10 foto's rijker geworden! Enneh.....
De meeste dromen zijn bedrog!

Woensdag 8 juni

Omdat ze vandaag bewolking opgaven en vanmiddag regen bleven we bij de caravan.
Ik ging een kaartje maken, en Rinus ging even internetten!
Klopte helemaal niets van het weer!
Het was 24 graden, en een paar wolkjes.
Om half 4 had ik eigenlijk wel zin om naar het zin strand te gaan en
Rinus ging tanken en even boodschappen halen.
Ik zat net een half uurtje op het strand, en toen voelde ik spetters op mijn benen, want met mijn hoofd zat ik onder een parasol.
Moet je voorstellen, blauwe lucht, volop zon, en dan spetters!
Ik zat niet bij een douche, en ook niet dicht bij de zee.
De mensen keken allemaal om zich heen, en een paar mensen gingen al inpakken.
Maar na 5 minuten was het al voorbij!
Later op de camping kwam nog iemand naar ons toe die ook op het strand was en vertelde dat hij in Rockanje woont en dat hij dit nog nooit had meegemaakt!
Weer lekker samen gekookt en we zijn vroeg naar bed gegaan.
We waren allebei moe van het niets doen!

Donderdag 9 juni

Vandaag de bedden verschoond, onze eigen wasverzachter geur, ruikt heerlijk naar huis.
Wat zullen wij vanavond lekker slapen.
We hebben eerst de caravan opgeruimd en schoongemaakt.
Natuurlijk wel met de Franse slag hé?
We waren in 1 uur klaar.
Ik geloof dat we beter kunnen gaan verhuizen naar een kleinere woning.
Dan hebben we meer tijd voor leuke dingen.
Het was warm, ik heb lekker in de schaduw een kaartje zitten maken, en Rinus heeft zijn auto gedeeltelijk in de was gezet!
Jammer dat we niet met mijn auto zijn gegaan!! Haha
Ook vandaag ging het weer even regenen terwijl de zon scheen.
Maar om 8 uur brak het onweer los!
We hebben nog net buiten kunnen eten, maar het koelde zo snel af, dat we naar binnen zijn gegaan.
Inmiddels is hier alles versierd voor de voetbal, zelf de caissières hebben hun gezicht bekladderd met verf.
We gaan morgen toch maar even naar het voetbal kijken!
Nog even een potje yahtzee gedaan en toen naar bed gegaan.

• 11 Juni 2016 - 09:22

HeMa:

Hallo Rinus en Petra,
    Vanuit een regenachtig Capelle willen we jullie nog een fijne tijd toewensen in Cannes!
    Mooie foto,s en leuk dat we mogen meegenieten van jullie reis!
    En laat Rinus alsjeblieft uitkijken met die haarspeldbochten....anders ga je zelf maar achter het stuur hoor Peet!

• 11 Juni 2016 - 19:50

Ricardo & Iris:

Wat een avontuur en wat jammer dat het weer af en toe niet mee werkt.
    Dat is heel erg balen, je kunt niets plannen zo.

Hier gaat alles goed, afgelopen donderdag alle zooi naar de stort gebracht, plantenbakken gevuld en stellingen in elkaar gezet. Een lekkage is rot maar het heeft ook zo zijn goede kanten (in de schuur dan). Hij is helemaal opgeruimd en plek gemaakt zodat we er weer normaal in kunnen. Je weet niet wat je ziet!!!

Het gras en de plantjes binnen zijn nog steeds onder controle.