21-6-2016 - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu 21-6-2016 - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

21-6-2016

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

24 Juni 2016 | Frankrijk, Cannes La Bocca

Maandag 20 juni

Maandag zijn we nog met de bus naar Cannes gegaan.
We hebben nu de oude stad genomen, en helemaal tot het bovenste puntje van Cannes gelopen. Minimaal een stijging van 40%
We hebben prachtige foto's gemaakt van het uitzicht.
Er was heel veel te doen in Cannes, maar het werd steeds warmer, en het slenteren brak je.
We hebben bij mc donalds een Big Mac gegeten, een tijdje uitgerust, en toen op ons gemakkie naar het busstation gelopen.
Wat was ik blij toen we bij de caravan waren, heerlijk een frisse douche genomen, waar ik echt aan toe was.

Dinsdag kwam Rinus met keelpijn en hoestend uit zijn bed.
Hij voelde zich niet lekker.
Waarschijnlijk komt het door de airco in de bus, maar dat weten we natuurlijk niet.
De temperatuur is gestegen, boven de 30!
Ik stuur heel veel zon naar jullie, maar het komt volgens mij niet aan!
Jullie hoeven niet jaloers op ons te zijn, want we kunnen niets!
Op het strand is geen wind, de mensen die elke dag naar het strand gaan, komen snel weer naar de camping, met als mededeling: niet naar het strand gaan!
Tegen half 5 ben ik naar het zwembad gegaan, en dat was zó lekker!
Lekker gezwommen, ik had haast het zwembad voor me zelf!
Na dat ik afgekoeld was ben ik weer naar Rien toe gegaan, die heerlijk buiten in de schaduw zat te computeren.

Woensdag zijn we de laatste boodschappen wezen halen, op brood na.
Of het nou door de warmte kwam of de koorts, Rinus was helemaal doorgezweten.
We bleven maar de hele dag bij de caravan in de schaduw zitten en een boek vasthouden was al zwaar genoeg!

Donderdag was het hier 36 graden in de schaduw.
Je kan echt niet in de zon zitten, want je voelde de zon helemaal in je huid branden.
Ik ben s'ochtends een paar uur naar het zwembad gegaan, er was nog een bedje met een parasol.
Heerlijk een boek gelezen, en om het half uur een heerlijke duik genomen.
Toen ik bij de caravan aankwam had Rinus de tafel gedekt, hebben we heerlijk geluncht, en even onze oogjes dicht gedaan.
Tegen half 6 ben ik weer naar boven gelopen, en nog even een frisse duik gaan nemen.
We gingen pas om half 9 eten.
In de caravan was het 38 graden.
Na het eten ging Rinus even een frisse douche nemen, en ik heb een teiltje koud water gepakt, en heerlijk met m'n voetjes erin gezeten.

Vrijdag 24 Juni

Slecht geslapen door de hitte, het was nog 28 graden in de caravan.
Ik heb nog om 2 uur s nachts mijn voeten onder de douche gezet, in de hoop dat ik wat afkoelde.

Vandaag wilde we naar Valbonne gaan, want daar was een grote antiek en rommelmarkt.
Maar het zou vanochtend al 27 graden worden, en omdat Rinus nog steeds niet lekker was houden we dat voor volgend jaar misschien.
Vanochtend is er plotseling een echtpaar vertrokken met de caravan, we hoorden dat in Nederland ernstig weer was geweest en dat er iets met hun dak was gebeurt!
Heel naar voor die mensen.
Ik heb gelijk naar het journaal gekeken op internet van Nederland, maar dat is weer het andere uiterste!
Wie zit er nou beter???
Ik denk toch wij!

Morgen gaan we alles inpakken en schoonmaken, en een zondag gaan we rijden.
We verlangen naar ons huisje, naar de kinderen, naar de familie, naar de buurtjes en lekker onderuit op onze bank zitten, lekker een wasje draaien, lekker poetsen, bij iedereen weer op de koffie gaan.
Het is mooi geweest!
We hebben een super vakantie gehad!
Maar oost, west, thuis het allerbest!

Veel liefs, en tot gauw!








Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 24 Juni 2016 - 16:37

    Sjany:

    We hebben de buien en het onweer overleefd.
    Doe voorzichtig op de terug weg

    xxxx

  • 24 Juni 2016 - 21:26

    Ricardo & Iris:

    Jeetje Peet, van die stijging moeten je knietjes wel gesloopt zijn en bij de Maccie Donald eten is ook niets voor jullie!!

    Zo heet is inderdaad ook niks!! Afkoelen in het zwembad is dan erg lekker. Buiten dat het warm is vermaak je je wel met een boek onder de parasol en af en toe spetteren. Hier is het de afgelopen dagen erg benauwd en warm geweest met flink wat regen en onweer. Dat er onweer was, heb ik van Ricardo gehoord. Zo moe dat ik er helemaal niks van meegekregen heb.

    De hagelstenen hebben echt heel veel schade gedaan. Op foto's waren de kassen in dat gebied helemaal aan gruzelementen!! Er wordt 100 miljoen schade verwacht, alleen al in de agrarische sector. Niet normaal!!

    Wij verlangen ook weer erg naar jullie, ik zal zorgen dat er boodschapjes zijn als jullie terugkomen.

    Doe het rustig aan met rijden!! Drive safe!!

  • 24 Juni 2016 - 21:35

    Jettie:

    Heerlijk zo'n zwembadje, ligbedje, parasol en boek! Ècht vakantie!! Tot gauw!

  • 24 Juni 2016 - 21:57

    Dia:

    Hoi hoi,

    Nou, het is vandaag hier bijna de hele dag droog geweest..
    Eindelijk want het was hier toch wel bar en boos de laatste tijd maar bij jullie was het weer extreem warm..
    Fijn dat jullie een fijne tijd daar gehad hebben..
    Hopelijk is Rinus weer opgeknapt?!
    In iedergeval...veel plezier morgen met schoonmaken .
    En voor zondag...een goedé terugreis toegewenst!
    Groetjes en een dikke kus vanuit hier.
    Dia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes La Bocca

Cannes 2016

heerlijk naar de zon, lekker buiten elke dag

Recente Reisverslagen:

10 December 2016

Budapest

26 Juni 2016

weer thuis

24 Juni 2016

21-6-2016

17 Juni 2016

17 juni 2016

12 Juni 2016

Vrijdag 10 juni
Marinus & Petra

houden van Frankrijk, cote azur, altijd lekker weer!

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 25521

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Dubrovnik

12 Mei 2018 - 25 Juni 2018

Cannes 2018

26 Augustus 2017 - 31 Augustus 2017

Frejus 2017

20 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Cannes 2017

08 Oktober 2016 - 12 Oktober 2016

stedentrip Barcelona 2016

19 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Emmen

21 Mei 2016 - 27 Juni 2016

Cannes 2016

01 Juni 2008 - 29 Juni 2008

Cannes 2008

Landen bezocht: