weer thuis - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

26 Juni 2016 | Nederland, Oud-Beijerland

Hallo allemaal,

Onze laatste reisverslag!
Gisterenochtend zijn we al vroeg opgestaan, want het werd weer 36 graden.
Rinus wilde nog even naar een tuincentrum toe om een bougainville te kopen.
Dat hebben ze in Nederland natuurlijk ook wel, maar een souveniertje meenemen is altijd leuk!
Nog even stokbroodjes gekocht voor morgenochtend en eentje voor onderweg.
Wij vinden het zo leuk om onderweg te gaan picknicken!
Als er maar geen wespen zijn, want dan zit Peetje in de auto te eten!
Ook al is het 36 graden.
Na de boodschappen zijn we gelijk de auto gaan inpakken.
Peuleschil!!
Had allemaal versleten handdoeken, theedoeken, ondergoed enz.meegenomen.
Rinus wist niet wat hij zag, halve auto leeg!
Maar Peetje heeft inkopen gedaan, en dat moest er ook in! En dat was hij alweer vergeten!
Samen hebben we de caravan schoongemaakt, het was er ruim 38 graden.
Je hoefde niets af te drogen, alles ging vanzelf!
Je wilt het niet geloven, maar er ging binnen een middag 6 liter flessen water doorheen!
En dat hebben we niet gebruikt voor het soppen!
Mensen komen allemaal ons gedag zeggen, echt heel gezellig.
Terwijl Rinus even ging uitblussen ben ik rond half 6 nog naar het zwembad gegaan, om een paar baantjes te trekken, en even op een bedje uitrusten.
Er waren misschien 5 mensen, lekker rustig, heb nog even genoten.
Lekker makkelijk gegeten, en natuurlijk het laatste, allerlaatste Carte D'Or ijs genomen.
Wat zullen wij dat missen, maar we weten wel zeker dat we het volgend jaar weer zullen eten.
Terwijl ik sta af te wassen, weer de geiser uit, ik zei gelijk tegen Rinus dat de gasfles leeg was, maar hij dacht dat ik een grapje maakte.
Hij moest echt naar boven lopen om een nieuwe gasfles te vragen, want we moeten toch wel even douche voor dat we weg gaan.
We hadden dezelfde jongen weer, die de vorige keer niet kwam opdraven, met een volle gasfles.
We zijn laat naar bed gegaan, omdat het nog te warm was in de caravan, zijn we even de Franse overbuurtjes gedag wezen zeggen.
Daar hebben we zo mee gelachen, het was een echtpaar van 84 en 74 jaar.
Ze kwamen met ruzie aan, en we dachten daar gaan we wat mee meemaken, maar het was een Louis de Funez!
Zijn vrouw zagen we weinig, want ze lag de hele dag voor de tv.
Hij kwam wel eens zijn beklag doen op een grappige manier.
We hebben rare mensen gezien, oa Belgen die met een Britse kortharige kat ging wandelen in een wandelwagen.
De kat stond in de wagen, en met zijn voorpootjes hing hij over de leuning.
Echtpaar die ons nog herkende en zelfs Kyra!
Lekker lang onder de douche gestaan, (nog net de gasfles niet leeg) en heerlijk naar bed gegaan, terugkijkend naar onze vakantie, en heerlijk weer naar huis!

Zaterdag 26 Juni

Om half 7 opgestaan, en gelijk onze bedden afgehaald, en de laatste spullen in de auto gezet.
Lekker uitgebreid ontbeten, ik was net klaar met het aanrecht toen Charley de sleutel kwam halen, 8 jaar geleden kwam hij een uur te laat, en nu een kwartier te vroeg.
De buurtjes naast ons kwamen hun bed nog uit om ons gedag te zeggen.
8 uur vertrokken we van de camping.
1297 km, we zijn heerlijk uitgerust, en we gaan er tegenaan!

We kwamen rond kwart over 12 in Lyon aan, en daar hebben we een half uurtje in de file gestaan.
Na Lyon zijn we een parkeerterrein opgegaan, en hebben we zitten picknicken in de schaduw.

Na Dijon parkeerde we weer de auto en namen we weer koffie drinken en wilde we onze benen even strekken en ineens zien we bekende van de camping.
Zeker een half uur met elkaar gekletst en weer uitgerust in de auto gestapt.

Om 20.00 waren we in Luxemburg, waar we even de tank vol hebben gegooid 1,12 dat scheelt wel even.
We waren nog steeds fit, dat kan ook niet anders na 5 weken

Om 23.00 waren we weer veilig thuis! We hebben veel op de weg gezien, zelfs halve zolen!!!
Wat is de tuin hard gegroeid.Bizar!
En wat is het heerlijk om weer thuis te zijn!
Er stond een prachtig boeketje met bloemen op tafel van de kinderen.
Bedankt jongens!
Morgen gaan we alles opruimen en Rinus kan zijn tas weer inpakken voor 2 dagen naar Doorn.
Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes en mailtjes

Au revoir et à bientôt!

• 27 Juni 2016 - 06:56

Ricardo En Iris:

Weer een leuk verhaal om te lezen maar het allerbelangrijkste: jullie zijn weer veilig thuis.
    Tot vanavond.

Xxx

• 27 Juni 2016 - 07:38

Dia:

WELKOM THUIS!!!!!!!

• 28 Juni 2016 - 17:44

Ingrid Van Der Graaf:

Hoi Petra & Rinus,
    Hier ook nog even een berichtje van mij. Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen.
    Het is toch een heel eind rijden en wat je zegt heel wat halve/HELE zolen op de weg!!
    Is Rinus weer opgeknapt? Heb al je reisverslagen gelezen en van genoten en vooral ook
    leuk om te lezen dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad, maar jeetje wat zijn die weken
    voorbij gevlogen (hoop voor jullie niet zo) maar uh hoe zit het met dat mooie weer???? Paste
    dat niet meer in de auto? Met een beetje van dat mooie warme zonnetje waren we hier al
    erg blij geweest!! Hoop dat dit berichtje door komt heb al wel eens iets terug ge-maild
    maar weet niet of het door gekomen is?! Ben ook zo'n "geweldige" pc- mens!!!
    Hoop je gauw weer te spreken e.o. te zien - afspraakje bakje doen?! Liefs, Groetjes Ingrid.