dag 19 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

dag 19

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

19 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

Bonjour


16e dag

Vandaag zijn we naar Antibes gegaan,ze hadden bewolkt weer opgegeven.
In de middag werd het al warmer, en het lopen ging van geen kant, dus we zijn maar weer naar huis gegaan.
En voor Kyra werd het ook veel te warm, ze was ook heel lastig met lopen, geen wonder, want zij heeft geen schoenen aan, ze verbrand haar pootjes aan de straatstenen.
Mijn 4 boeken zijn allemaal uit, en ik ben heel brutaal naar de overkant gelopen of hun nog wat te lezen hadden.
Ze hadden aardig wat boeken bij hun, en wat libelles, margrieten en roddelbladen, maar daar doe je me geen plezier mee.
Het zijn geen boeken waar ik voor gekozen zou hebben, maar er staan letters in.
Ben gelijk mee begonnen, en het is wel aardig, je kan moeilijk de hele dag yahtzeeën.
We hebben lekker Aziatisch gegeten, en vroeg naar bed gegaan.


17e dag

Rinus had op internet weathernieuws gekeken, en vandaag zou het de laatste regendag, of bewolking zijn.
Ik had zin om naar het zwembad te gaan, want het was zo benauwd bij de caravan.
Het zwembad, ligt helemaal boven, en daar is veel meer wind.
Daar was het ook benauwd, en je moest zeker om het half uur het water in duiken.
Het was heerlijk, in de 60 banen getrokken (goed voor mijn conditie) en ineens komen er donkere wolken en dondergeluiden uit de verte aankomen.
Ik pakte snel mijn spullen op, en snel naar Rinus gegaan, want ik heb het niet zo op onweer.
We zaten net aan de koffie, en het ging me hozen!!!
We zaten heerlijk op onze veranda, met koffie (geen bastogne koeken, daar zaten allemaal mieren in) naar de regen te kijken.
Het koelde zeker zo’n 5graden af.
s‘avonds wilde we naar het voetballen kijken, maar hoe gingen ze dat doen?
Frankrijk tegen Italië, en Nederland tegen Roemenie.
Het was heel druk in het restaurant, Nederlanders gingen daar alvast een hapje eten om zich te voorzien van een plekje voor de tv.
Je zit in Frankrijk, dus werd Frankrijk-Italië uitgezonden.
Wat wij héél normaal vinden.
Het begon weer te regenen, en zijn weer naar de caravan gegaan.
We konden ook naar Kees en Tini gaan om te kijken, maar we zijn de vorige wedstrijden ook niet bij hun geweest, dus we hebben de Wereldomroep aangezet, en naar de radio geluisterd. Lekker ouderwets, en het is me spannend!!
Er kwamen boze Nederlanders terug met als uitspraak dat ze morgen gingen vertrekken, vanwege het voetbal!! Nou ja zeg!
Ik geloof, dat wij als Nederlanders het ook niet zou accepteren dat we in Nederland naar Frankrijk gaan kijken.
Glaasje wijn, radio, regen, yahtzee, romantisch toch?
Leuke avond.

18e dag


Emmy vandaag jarig, 60 jaar.
Wat een leeftijd Emmy? Mijn vader zou zeggen, er zijn weinig varkens, die zo vet worden.
Een spannende dag voor Melloney en Eray.
Eray word in het diepe gegooid, jammer dat wij (voor Emmy en Melloney) er niet bij zijn, maar we hebben het heerlijk hier.
Vandaag is de zomer begonnen hier aan de Côte azur
Vanaf vandaag blijft het 25 a 30 graden.
Voor ons heerlijk, maar voor Kyra??? Haar tong hangt nu al aan de straatstenen!
Vanmiddag om 3uur naar het strand gegaan, veel te vroeg, het was me heet.
Je branden je voeten aan het zand, je wilt het niet geloven, maar ik ben tot mijn knieën in het water geweest.
Ik wilde niet helemaal in het water, want dat vind ik vies, en te zanderig, maar je heb ook heerlijke douches op het strand, en daar ben ik maar onder gaan staan.
Om half 5 werd het pas lekker, en om 6uur ben ik naar huis gaan lopen.
In de caravan was het warm, we hebben alles wat open kon, opengezet, om de avondwind er doorheen te laten waaien.
We hebben tot half 12 buiten gezeten, op het franse ritme Kyra uitgelaten en naar bed gegaan.


19e dag

It’s a beautiful day, the sun is shining, feel good (Queen)
We branden onze caravan al uit.
Kleding hebben we niet meer nodig, Vanochtend kwamen eerst 2 mannen bij ons kletsen, en daarna sloten er nog een paar mannen bij.
Leuk gesprek, Die eerste 2 mannen zitten hier al 3 weken, en gaan ook de 29e weer naar huis.
Ze komen vaak in Oud-Beijerland, bij kennissen (Trompstraat en Rembrandstraat) en om te winkelen.
Wat is de wereld klein.
We hoorde dat hier een Lidl zat, dus Rinus is gelijk even boodschappen gaan doen, en hij kwam terug met OUDE KAAS!!!

  • 19 Juni 2008 - 14:44

    Fam Willemsen:

    Hoi,

    Toch wel weer gezellig een berichtje van jullie.
    Het is vandaag weer herfstig, maar daar hebben we het maar niet meer over.
    lekker dat het bij jullie zo mooi weer is, af en toe een buitje is goed voor het stof.
    Mooie foto van de haven, Beijerland maar dan wat groter.
    In de Trompstraat is pas de postcode loterij gevallen dus misschien "pikten"die mensen die wel eens in Beijerland komen daar wel iets van mee.
    Zo ik ga het eten doen want de mannen komen zo.
    Doeiiiiiiiiii,
    Dia en d'r mannen.

  • 19 Juni 2008 - 15:05

    De Noordijkjes:

    Hallo vakantiegangers,

    Kunnen jullie niet wat zon en warmte hierheen sturen,het weer is hier nog steeds pet.
    Gisteren hebben wij een gezellig avondje gehad bij Sjany, John, Melloney en Eray. Leuke en hartelijke jongen.
    Verder Rinus er waren ook allemaal lekkere hapjes, die heb je moeten missen. Iris en Melloney hadden er veel werk van gemaakt. Petra bedankt voor je sms, met mij gaat alles goed hoor. Ik sms vanavond nog wel extra terug. Wij hebben er nu bijna twee weken werken op zitten, nog twee en dan kunnen we weer gaan uitrusten. Ik ben wel eens jaloers als ik je mails leest, lekker luieren en lezen. Dat doet je niet als je thuis blijft, er is altijd wel w3at werk over.
    Nu geniet nog even en tot gauw.
    Dikke vette kus voor allemaal

  • 19 Juni 2008 - 20:23

    Knaapjes:

    Nou wij zijn geen zusjes hoor. Ik vind het heerlijk om helemaal onder het zand te zitten. Dat hoort toch bij de zee.
    Lekker jo en dan thuis even onder de douche om al dat zand van je af te spoelen. Haartjes wassen, bodylotion op je lichaam en dan lekker in je luie stoel aan een nieuw boek beginnen.
    Pfffffffffff als ik het schrijf heb ik al weer heimwee ...............
    kus van je zus

  • 19 Juni 2008 - 23:53

    Emmy:

    leuk jullie mail voormijn verjaardag,zaterdag nemen we een borrel op jullie gezondheid,Iris Egbert Sven en vera komen op het tuinfeest zij hebben vince er over gemailt.lekker vacantie he.proef ik niet een beetje heimwee Petra.de wasdoen haar knippen dat mis je toch wel.hihi
    groetjes emmy doeg

  • 20 Juni 2008 - 20:15

    Jettie:

    ik ben even gaan kijken, maar de waarbenjenu berichten komen gewoon door hoor. Nou ja, dat jullie toch nog over oud beyerland gekwaakt hebben en dat Lidl in de buurt zit? Je kan van oude kaas niet genoeg in huis hebben, maar verder zou ik denken vive la france, snel een koele duik nemen en me onder de fransen begeven. weten jullie dat het morgen heel leuk voetbal wordt?? wij tegen rusland..., als dat niet spannend is. Zeg is er geen opblaasbadje in de buurt, zodat Kyra lekker even kan poedelen? Lee van Wim en Karin vond dat ook heerlijk met die snikhitte. groetjes van ons en liefs jjdt+t

  • 21 Juni 2008 - 21:29

    Ingrid Van Der Graaf:

    Hoi hier ben ik even na de sms-jes is dit wel zo leuk.Lees trouw jullie verhalen leuk hoor!Zou nog maar even van het weer genieten en wat reserves meenemen want hier blijft het maar bagger!A.s.woensdag komen Wendy-Michel & Jessy weer thuis.Ze hebben het ook lekker op Majorca de kleine man kaniedere dag in het badje!Dus ze genieten nog even van de warmte. Nog een gezellig weekje groetjes Ingrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Cannes 2008

heerlijke vakantie naar de zon, elke dag lekker buiten

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2008

Weer thuis!

28 Juni 2008

laatste dag morgen vroeg vertrekken

27 Juni 2008

dag 27

24 Juni 2008

dag 24

22 Juni 2008

dag 22
Marinus & Petra

houden van Frankrijk, cote azur, altijd lekker weer!

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 25584

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Dubrovnik

12 Mei 2018 - 25 Juni 2018

Cannes 2018

26 Augustus 2017 - 31 Augustus 2017

Frejus 2017

20 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Cannes 2017

08 Oktober 2016 - 12 Oktober 2016

stedentrip Barcelona 2016

19 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Emmen

21 Mei 2016 - 27 Juni 2016

Cannes 2016

01 Juni 2008 - 29 Juni 2008

Cannes 2008

Landen bezocht: