dag 27 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu dag 27 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

dag 27

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

27 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

26e dag,

Het is zo warm hier, 35 a 37graden in de schaduw, we houden ons de hele dag rustig, we houden zelfs tussen de middag siësta.
In de caravan is het …maar… “ 30 graden”
De hele dag vliegen er helikopters rond, Je hoort de hele dag sirenes van brandweerauto’s.
Maar gelukkig niet in onze buurt. Ze zijn heel alert.
Gisteren ben ik nog vroeg naar Cannes gegaan met de bus, ik had een leuk kleding zaakje gezien, en had spijt, dat ik niets gekocht had.
Na een ochtendje winkelen, was ik het alweer zat, en nam snel de bus weer terug.
We hadden hier mensen gesproken, die vertelde dat op het strand koeler was dan op de camping, het zwembad is echt te warm, er staat geen zuchtje wind, en er is ook nergens schaduw.Het zwembadwater is ongeveer 25a27 graden.
Wij namen maar steeds een koele douche, daar knapte we van op.
Dus ben ik ben nu al 2 dagen ‘s middags naar het strand gegaan, woensdag om 5uur, en vandaag een half uurtje eerder.
Ze hadden echt gelijk, lekker windje. En door dat ik laat naar het strand gaat, verbrand ik toch niet.
Ik ben niet echt bruin hoor? Vorig jaar wel, Dit jaar brand de zon zo fel, het doet echt zeer op je lichaam, en het is ook helemaal niet goed voor je.
Rinus zit de hele dag in de schaduw, en door te lopen met Kyra en even te internetten, komt er toch nog zonnestralen op zijn lichaam.
Vandaag ging het niet goed met Kyra, ze heeft een paar keer overgegeven, wilde niet uitgelaten worden, niets eten, en zelfs niet drinken.
Ik heb haar een paar keer met een kletsnatte washand haar koppie en haar neusje nat gemaakt.
Dat vond ze ook niet prettig, maar ik was bang voor uitdroging.
We gingen om half 9 pas eten, en ineens kwam ze weer naar buiten.
Ik had het woord strand, en bal gezegd, en ze kwam tot leven.
We zijn nu de hele week al ‘s avonds naar het strand geweest met haar.
Je weet niet wat je zie, ze blijft gewoon liggen in het water!
Het zeewater is 20a22graden, en hoe verder de bal in het water, hoe meer ze geniet.
Vanavond waren er grote golven, soms namen de golven de bal mee, en dan was ze de bal ineens kwijt. Geweldig!
Er stonden zelfs mensen naar Kyra te kijken en te lachen, zo’n kleine hond, zo’n grote mond,(blaffen) en hard zwemmen.
Meestal gaan we maar 30 a 45 minuten, want ze blijft maar doorgaan, tot ze er bij neervalt.
Vanavond was op het strand nog 26graden.
We hebben weer tot laat op de veranda gezeten, en alle ramen open gezet, zodat we een beetje kunnen slapen.

Bonne nuit



  • 27 Juni 2008 - 18:44

    Knaapjes:

    Nou dat is wel erg warm hoor. Hier is het lekker. Niet koud en niet te warm dus alvast welkom thuis. Ik gun jullie natuurlijk een lange vakantie maar het is nu wel genoeg geweest.
    Rij voorzichtig terug zodat jullie heel huids weer terug komen. We verwelkomen jullie weer met open armen.
    Kus van je zus.

    p.s. ik ben wel benieuwd wat je gekocht heb.

  • 27 Juni 2008 - 19:52

    Fam Willemsen:

    Het kan ook wel eens té heet zijn ook, dan is het hier op het moment wel beter. Alleen blijft er steeds zo'n wind.
    Gelukkig dat het met Kyra weer beter gaat, ook last van de warmte!!!
    Kyra zal straks het strand wel missen, die duikt straks vast in het spui.Heeft Kyra wel een zwemdiploma????
    We wensen jullie een goede reis naar huis terug, doe en rijdt voorzichtig.
    Groetjes,
    Arjan, Dia, Wim, Djo en Maries.

  • 27 Juni 2008 - 20:32

    De Noordijkjes:

    Nog één dag en dan is het genieten en luie leventje over hoor.
    Dus geniet nog een dag en kom weer heel huids thuis. Wij hangen de vlag uit.

    Kus van je andere zus

  • 27 Juni 2008 - 20:38

    Iris:

    Ma, hoor ik jou nou klagen over het weer????..... Vind jij het te warm???....
    Daar sta ik wel versteld van hoor. Kom maar weer lekker naar huis, het is genoeg geweest en hier zit het mooie weer eraan te komen dus jullie zijn precies optijd. Dinsdag geven ze 27 graden op en woensdag zelfs 30 of hoger.
    Vandaag heb ik mijn laatste onderdeel van school gehad: de onderhandeling voor sponsoring. Dit viel allemaal erg mee en hoef nu alleen nog maar een evaluatie te schrijven en dan ben ik daarmee klaar. Ik zat zo verschrikkelijk op tegen deze week en zoals ik laatst zei: wat dan ook vrijdag ga ik lekker voor Harm en Marleen koken om te vieren dat deze week voorbij is. Positief of negatief.
    GELUKKIG IS ALLES POSITIEF. Ik ben zo ontzettend blij gewoon. Nu nog een paar dingen afronden en dan ben ik klaar daar ga ik morgen mee beginnen.

    Ik hou van jullie.

    Dikke kusss!!!
    IRIS

    P.S. Ik zei dat Egbert er zondag ook bij zou zijn maar ik was vergeten dat hij naar Graspop ging. Zondagavond is IRON MAIDEN ;). Leuk hoor voor hem:D.

    Nou XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tot zondag, goeie reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Cannes 2008

heerlijke vakantie naar de zon, elke dag lekker buiten

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2008

Weer thuis!

28 Juni 2008

laatste dag morgen vroeg vertrekken

27 Juni 2008

dag 27

24 Juni 2008

dag 24

22 Juni 2008

dag 22
Marinus & Petra

houden van Frankrijk, cote azur, altijd lekker weer!

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 25608

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Dubrovnik

12 Mei 2018 - 25 Juni 2018

Cannes 2018

26 Augustus 2017 - 31 Augustus 2017

Frejus 2017

20 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Cannes 2017

08 Oktober 2016 - 12 Oktober 2016

stedentrip Barcelona 2016

19 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Emmen

21 Mei 2016 - 27 Juni 2016

Cannes 2016

01 Juni 2008 - 29 Juni 2008

Cannes 2008

Landen bezocht: