dag 24 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu dag 24 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

dag 24

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

24 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

22e dag,

Onze laatste week, het vliegt voorbij.
Hittegolf hier, We hebben geen zin meer in wijn, veel te warm, en het eten word ook wat minder, gelukkig maar.
Even het thuisfront opgebeld, en daar was gelukkig alles oké.
Ik heb nog geen heimwee, maar ik mis iedereen wel. Gelukkig heeft Rinus daar geen last van.
Het klinkt wat afgezaagd, maar vanmiddag laat pas naar het zwembad gegaan, i.v.m.verbranden, en de drukte in het zwembad. De meeste gaan om een uur of 2, en komen rood terug, en zijn weer trots dat ze verkleurt zijn.
Wij weten alleen niet of ze nog kunnen slapen?
In het weekend kun je maar beter niet naar het strand gaan, want de meeste Fransen hebben dan een vrije dag, en gaan dan de hele dag naar het strand, met koelboxen en tassen vol eten en drinken.
Dat is wel leuk om naar te kijken, want ze komen eerst met 4 man, en na een uurtje zijn ze met z’n 12en. En de hele dag gaan de koelboxen open.
‘s Avonds met Kyra weer naar het strand gegaan.
We waren daar om kwart over 9, en er lagen daar nog mensen, vooral jonge stelletjes, lekker romantisch, en er zaten ook een groep te barbecueën.
Kyra werd weer helemaal gek, wij denken dat ze dat wel gaat missen, als we naar huis gaan.
Ze was versleten, maar ze knapte er helemaal van op.
De terugweg met de auto was heerlijk, alle ramen en het dak opengezet, en er kwam een heerlijke wind naar binnen.
Het was nog 24 graden.
We hebben tot laat op de veranda gezeten, potje yahtzee gedaan, en Kyra was zo afgekoeld, en versleten, dat ze gezellig bij ons kwam liggen, onder de tafel.

23e dag,

Eerst maar de caravan opgeruimd, en alles aangeveegd.
Als we thuis komen van het strand, borstel en kam ik Kyra wel, maar er blijft altijd wel zand zitten.
Voordat we naar huis gaan, zit ik ze maar even onder de douche.
Rinus heeft vandaag weer boodschappen gedaan, en hij heeft een lekker kippetje meegenomen.
We hebben lekker er een patatje bijgehaald, lekker makkelijk, en zeker met deze hitte.
Er staat nog steeds een bootreisje op onze planning, maar daar is het echt te warm voor, niet voor de boot, maar om op het eiland te lopen.
Er zijn mensen op de camping die er zijn geweest, maar ze raden het niet aan met de hond!
8 jaar geleden hebben we ’s avonds een bootreis van Frejus naar St.Tropez gedaan, en dat kunnen we misschien wel doen, alleen zijn we dan om een uur of 1 ’s nachts thuis.
Een bootreis ’s avonds met deze temperatuur lijkt ons ook heerlijk.
We moeten nog even informatie halen, wanneer en hoe laat de boot vertrekt.
De dagen gaan hard, dus we hebben niet zoveel tijd meer.
Omdat Kyra de hele dag onder het bed lig, en hier gewend was, zijn we vanmiddag in Cannes wezen shoppen, zonder haar.
We hadden alle ramen op een kiertje gezet, (alle ramen voorzien van een veiligheidslot) en 2 bakken met koud water neergezet.
Het was wel op het heetste van de dag, maar we konden in de schaduw lopen.
En er stond een klein, maar ook een klein windje.
Het was er druk, en gezellig.
We hadden een fles koud water gekocht, we wilde niet op een terrasje gaan zitten, we wilde Kyra ook niet te lang alleen laten.
Er waren daar een stuk of 4 jeu de boules velden (zie foto) Dat is zo leuk om naar te kijken!
Even naar gekeken, en na 3 uur waren we weer thuis, door en door bezweten.
In de caravan was het koeler dan buiten.
Lekker een bakkie koffie gedronken, en ik ben even een duik wezen nemen in het zwembad om me af te koelen. Heerlijk.
We hebben lekker kip en patat gehaald, lekker makkelijk, we hadden geen zin meer om te koken.
’s Avonds zijn we weer naar het strand gegaan, ook om Kyra af te laten koelen.
We waren heerlijk met een bal aan het gooien, we zagen ineens een politieauto aankomen, we kregen het spaans benauwd, en dachten “nu zijn we erbij”
Ze bleven een paar minuten staan, en reden daarna weg. Pfffff
Ze kijken echt nergens naar, ze leven hier echt met de franse slag
Na 3 kwartier vonden we het weer welletjes, en we wilde nog wat foto’s maken bij de rotonde.
Alle rotondes hier aan de Côte d'Azur zijn prachtig.
Het gras is zo mooi groen, en alles is voorzien van een sproeisysteem.
Sven belde nog even op, heerlijk om zijn stem weer te horen, en tot laat op de veranda gezeten, weer een dag om.

Bonne nuit, a demain.

• 24 Juni 2008 - 12:30

Melloney:

Hallo vakantiegangers!

We komen vanavond jullie kant op hoor :-) Dus als jullie nog zin hebben in een dagje Parijs of Disney..... :-D
    Geniet nog van de vakantie, jullie komen al bijna weer terug!!

• 24 Juni 2008 - 18:31

Knaapjes:

Jawel geniet er nog maar even van. Het is bijna om. Mel en Eray gaan straks met de bus naar Parijs. Het weertje is hier lekker dus kan je 's avonds buiten zitten. Helaas moeten we werken dus er komt niet veel van. We zijn net terug van de oude tol. lekker een pannenkoek op het terras wezen eten. Ja wat is Nederland zonder pannenkoeken dus Eray moest er aan geloven.
    Hij vond het geloof ik wel lekker.
    Nou zusje en zwagertje zoals gezegd geniet er nog even van want voor je het weet zit je weer in de werkende maatschappij.
    Kus van je zus.

• 24 Juni 2008 - 19:26

Iris & Egbert:

Het spijt me allereerst dat ik zo weinig gereageerd heb de afgelopen weken. Ik loop echt over met school. Op het moment is het mijn drukste week, morgen mijn herkansing van mijn assesment waar ik erg tegenop zie, donderdag eind presentatie van het project MADRID en vrijdag een onderhandeling waar ik geen idee van heb wat me daar te wachten staat.
    Ik ga vrijdagavond lekker voor de ouders van Egbert koken om te vieren dat deze week voorbij is, of het nu positief of negatief uitpakt.

• 24 Juni 2008 - 19:30

Iris & Egbert Deel 2:

Ja hoor!! Egbert drukt op REACTIE PLAATSEN!!

We gaan hier dus weer even lekker verder want was nog niet klaar met jullie!!;)

Zo te lezen vermaken jullie je daar wel, mocht het de 10e lukken dan heb ik wel een idee waar dat tweede huis gaat komen;).

Egbert zijn feestje was letterlijk en figuurlijk geslaagd, ik ben trots op hem. Melloney haar welkomsfeestje was ook geslaagd en E-ray is een schat van een jongen. Iedereen was erg nieuwsgierig en hij zat lekker op de praatstoel;). Voor als jullie het nog niet wisten, Mel en E-ray zitten nu ook in Frankrijk, Parijs weliswaar maar wat maakt het uit.

Ik gaat er een eind aan breien en me voorbereiden op mijn assesment.

Dikke kusss, we houden van jullie.
    We missen de drukte en natuurlijk het kaarten!!

Iris & Eggie birdie

• 24 Juni 2008 - 20:30

De Noordijkjes:

Halllllllllooooooooooo

Fijn om wat weer te lezen, wij hadden dag 22 gemist, maar nu een lekker dikke pagina.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben, maar je bent al bijna 4 weken weg, dus terug naar huis komen is toch ook wel leuk. Mooie foto aan het strand met Kyra, en die palmbomen, je krijgt zo zin om met vakantie te gaan.
    Het weer is bij ons nu ook redelijk, niet te koud en niet te warm.
    Van ons mag het zo blijven hoor, misschien iets warmer.
    Nu groetjes en tot zondag

• 24 Juni 2008 - 21:39

Joop:

Hallo Rinus Petra,
    De tijd vliegt, zeker wanneer je het naar je zin hebt. Geniet er nog volop van, straks is het over. Met Donna gaat het nu goed en de logé Tommy heeft het erg naar z'n zin. Voor straks... een goede thuisreis groeten
    van Joop Jettie D.T.T

• 25 Juni 2008 - 12:50

Fam Willemsen:

Hoi vakantiegangers...

Nou nog eventjes, jullie gaan alweer aftellen.Als jullie terug komen neem dan wat mooi weer mee voor ons.
    Eerlijk gezegt is het nu best aardig weer met af en toe een flinke wind.
    Hier gaat alles goed...Djo heeft een paar leerdagen, volgende week wat toetsen en dan is het een eind gebeurd.
    Wim is over naar klas 2 (pfff)Hij had er volgens mij niet opgerekend.
    Maries "dobbert"lekker rond, en moet nog een week of 3 naar school.
    En Arjan komt om in het werk, ene kant gunstig maar andere kant best zwaar!!
    Maar als je geen werk hebt heb je meer stress.
    M'n moeder vond het geweldig dat ze je stem gehoord had. Ze vindt een computer 10x niks, maar zo mailen is toch fantatisch, volgens haar(???)
    Nou joh, geniet er nog van,
    Tot mails.......
    Dia.

• 26 Juni 2008 - 20:32

Jettie:

het is wel héél gezellig als jullie weer thuis zijn hoor, raar hè, want ik doe nu net of we elkaar elke dag zien... (ha ha ha) Het is een mooie foto van de oranje-fan op de camping. Ja, zo was het hier ook, allemaal rood/wit/
    blauw/oranje, wel heel leuk hoor!! geniet er nog maar dubbel en dwars van, maak een bootreisje bij avond (ook heel romantisch), wij van oud beijerland en omgeving lopen echt niet weg Petraatje, binnen een paar dagen zie je ons allemaal weer. onze Tommie zwemt driftig in het Spui, want ook hij heeft het, net als Kyra, erg warm... en het is hier heerlijk, heerlijk weer. tot binnenkort, zonnige groetjes jjdtt voorspoedige reis!!!