he he eindelijk internet - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu he he eindelijk internet - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

he he eindelijk internet

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

02 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

Cannes, 1-6-2008
Bonjour,

Zaterdagavond nog met Iris en Egbert geklaverjast.
Het was de bedoeling om vroeg naar bed te gaan, maar ja, je weet het met kaarten, gezelligheid kent geen tijd!
Iris en Egbert zijn er helemaal aan verslaafd.
Om 23.30 zijn we pas naar bed gegaan
We hebben geen oog dicht gedaan, we hadden net zo goed gelijk kunnen vertrekken, maar elke keer dacht je ga slapen mens, morgen wordt het een zware dag.
Om 03.30 opgestaan, De laatste spullen in de auto gelegd, Kyra uitlaten, nog de salontafel opgewreven ( ahum, heel belangrijk) en de plantjes water gegeven.
Broodjes en drinken in de koelbox, en op naar Frankrijk!
Nog geen meter gereden moest Rinus al stoppen, ik had namelijk een andere handtas genomen, die ik normaal gebruik, was geen handtas meer maar een hutkoffer geworden.
Maar mijn rijbewijs zat nog in mijn andere tas, dat is toch geweldig dat ik daar nog erg in had? Je begrijpt het al, ik moest lachen, maar Rinus vond dat niet leuk.
Om 04.30 reden we weg, het was héél stil op de weg,( ja, wie ga er ook op zondag zo vroeg rijden)
Om 07.30 zaten we al in Luxemburg.
Even getankt, want de benzine kost daar maar 1.24
Ik weet als puber dat ik met mijn vader en moeder op vakantie naar Luxemburg gingen, hebben we er 12 uur over gedaan.
Mijn moeder was niet zo goed in kaart lezen, Of de wegen waren misschien langer??? Nu navigeer je naar Cannes, auto op cruisecontrol. WAT EEN LUXE!!
Ja Pa, dat hadden we vroeger moeten hebben.
De laatste uurtjes waren héél zwaar, veel gestopt, heel veel automatenkoffie gedronken, alle smaken uitgeprobeerd.
Kyra had weer het mooiste plekje in de auto, af en toe een kluifje, en op tijd plassen.
Wij ook van de koffie, soms namen we het volgende benzinestation, als je de auto al uitkwam, wist je waar je was. Oh bah wat vies!!!
Om 18.00 arriveerde we op de camping
De zon scheen heerlijk, mooie caravan, Alles en plekje gegeven en alles opgeruimd, lekker een bakkie D E espresso gedronken, Kyra uitgelaten en om 21.30 naar bed gegaan.

Cannes, 2-6-2008

1e nacht

Wat een nacht, hard geregend, klinkt wel leuk in een caravan, (alhoewel ik er niets van hoor, met mijn oordoppen in)
Het bed leek wel een waterbed, als ik me omdraaide ging Rinus een halve meter omhoog, en als Rinus zich omdraaide ging ik 3 meter de lucht in! Gelukkig wel een stevig bed.
Kyra lag op haar dekbedje op de bank, ze kwam gelukkig niet bij ons, want daar was geen plek voor hoor!
Toen we wakker waren kwam ze even op bed ons begroeten.
Ik had kleine pakjes boter gekocht, voor de eerste dagen, en héérlijke 30+kaas van de markt ( 2 kilo)
Oh nee, balen vergeten.
Ik ben een echte Hollander, franse kaas, vind ik niet zo lekker, en zeker niet op de vroege ochtend.
Dus Rinus was zo klaar met de tafel dekken!
Alleen ontbijtkoek (ha ha) en koffie
Jettie had voor mij nog verse knoflook gekocht bij de AH, dat is echt handig, zo uit de tube! Ook vergeten. (sorry Jettie)
Ja, dat heb je als je nachtdiensten draait!!!
Na onze superontbijt is Rinus boodschappen gaan doen, en allemaal lekkere dingen gekocht. (SONJAAAAA!!!!)

tot het volgende bericht

Rinus, Petra & Kyra





  • 02 Juni 2008 - 13:20

    Jettie:

    hallo beste frankrijkgangers, jullie hebben al weer het e.e.a. meegemaakt. en ik maar denken dat jullie de laatste avond heerlijk lagen te slapen omdat je zo'n lange reis voor de boeg had. en natuurlijk.. de jokerknoflook vergeten!! en de kaas.. Je kan Sonja nu beter maar even vergeten hoor met al die heerlijkheden en een stukje blauwe schimmelkaas op je nuchtere maag? ik teken ervoor. Rinus misschien ook wel. Hier is het vochtig, benauwd, klammig. Nou ik ga weer verder. Was benieuwd of er al een berichtje van jullie was. Veel plezier. liefs jjdt


  • 02 Juni 2008 - 14:37

    Iris En Egbert:

    Ja hoor dat van die vergeten spullen had ik al verwacht!!!
    Ik keek in de koelkast en zag daar inderdaad die knoflook liggen, ik had niet het idee dat buurvrouw Jettie die voor ons gekocht had. Verder kwam ik nog een bak tegen met allerlei kleine kuipjes boter. Die was handig voor op reis volgens tante Ina, dan moet je die dus niet vergeten!! Haha, goed bezig!!
    Wel erg jammer voor jullie dat jullie de kaas zijn vergeten, wij (Egbert en ik) vinden het niet zo erg;). Ik vind het wel vervelend voor jullie maar jullie hebben weer heerlijk la vache qui rit;).

    Ik heb enorm om jullie bericht gelachen, echt heerlijk!! Ben blij dat jullie heelhuids aangekomen zijn en dat kyra ook al een beetje een plekje op de bank heeft gevonden en lekker rustig is.

    Mijn koffer heb ik ook net ingepakt voor Madrid.

    Voor Svennie heb ik nog even een wasje gedraaid, hij hoeft het alleen maar even van de waslijn af te halen;).

    Ik wens jullie een hele fijne tijd en hoop dat ik vanaf Madrid ook wat kan reageren en berichten op mijn site achter kan laten.

    Dikke kusss,
    Iris en Egbert

  • 02 Juni 2008 - 16:43

    Fam Willemsen:

    Jahoor, de kaas vergeten.....Petra, Petra toch......Nou het zei je vergeven, toch Rinus???
    Dus jullie hebben ook al regen gehad? Het is nu hier ook erg dreigend (onweer) En broeiend heet!!!!
    Nou doeiiiiiiii

  • 02 Juni 2008 - 16:59

    Knaapjes:

    Gelukkig zijn jullie heel huids aangekomen. Maar goed dat je jezelf niet kan vergeten ................
    Ik ben vanmiddag weer aan het werk gegaan.
    De puinhoop was zo enorm dat net binnenstap (19.00 uur).
    Geniet ervan en we zien jullie berichtjes wel.
    Kus van je (schoon)zus

  • 03 Juni 2008 - 07:48

    Opa:

    Vanmorgen je reisverslag gelezen en je kan raden aan wie ik dacht Juist onze moeder ,die was ook altijd wat vergeten ,ja zelfs de sleutel van ons huis als we terugkwamen en dat was dus weer inbreken geblazen.
    Maar goed Ik wens jullie een heel fijne vakantie met mooi weer en ook een zonnig humeur met elkaar
    Prive: de motorola is uitgeschakeld dus moet je op de alcatel mobiel verder gaan
    Groetjes allemaal hoor
    van Opa den Boer

  • 03 Juni 2008 - 08:43

    De Noordijkjes,:

    Sorry, wij konden niet eerder reageren, want wij hebben deze mail niet ontvangen. Maar Petra troost je, zijn gelukkig geen medicijnen. Ik hoop dat jullie lekker weer bijven houden en stuur de zon deze kant op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Cannes 2008

heerlijke vakantie naar de zon, elke dag lekker buiten

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2008

Weer thuis!

28 Juni 2008

laatste dag morgen vroeg vertrekken

27 Juni 2008

dag 27

24 Juni 2008

dag 24

22 Juni 2008

dag 22
Marinus & Petra

houden van Frankrijk, cote azur, altijd lekker weer!

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 25608

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Dubrovnik

12 Mei 2018 - 25 Juni 2018

Cannes 2018

26 Augustus 2017 - 31 Augustus 2017

Frejus 2017

20 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Cannes 2017

08 Oktober 2016 - 12 Oktober 2016

stedentrip Barcelona 2016

19 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Emmen

21 Mei 2016 - 27 Juni 2016

Cannes 2016

01 Juni 2008 - 29 Juni 2008

Cannes 2008

Landen bezocht: