4e dag - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu 4e dag - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

4e dag

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

05 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

3e dag vervolg

Gisteravond zijn we met Kyra naar het strand geweest, naar Golfe Guan.
Kyra had van Ina een blik met dure tennisballen gekregen voor de vakantie.
(Goedkope ballen bijt ze in een half uur kapot)
Zo’n blik moet je net als met een blikje doperwten opentrekken, we hadden Kyra buiten gezet, met de deur dicht, ik maakte het blik open, en verstopte de bal in mijn jas.
Ik wilde naar buiten gaan, en ze werd helemaal gek.
Het strand rook ze al op een afstand in de auto, met de ramen dicht, ze piepte net zo lang totdat ze uit de auto mocht.
Ze dook gelijk het water in met bal. Haar avond kon niet meer stuk.
Eigenlijk mag je nergens op het strand met je hond, maar we waren niet de enige, ook waren er nog Franse mensen.
Rinus maakte foto’s, en ik liep maar door naar het strand.
Een oudere Madame vroeg of het een garcon (mannetje) was, ik dacht het is een chien (hond)
Nog voor dat ik haar een antwoord gaf, moest ik om me zelf lachen, tuurlijk was het een hond, weet zij ook wel, het is een fille.( meisje)
Ja, ik moet er weer helemaal in komen hoor, maar het is soms wel moeilijk hoor, je gebruikt het maar 1 keer per jaar.
Rinus praat aan één stuk door, (grammatica klopt niets van) ze begrijpen hem helemaal.
Ik probeer alles in één keer goed te vertellen, en ze moeten me het soms twee keer vragen wat ik vraag, of wat ik zeg.
Maar het blijft leuk.
Van Kyra hadden we geen last meer, ze was tevreden en versleten.
Toen we thuis kwamen heb ik haar geborsteld, want ik wilde geen zand in de caravan.

4e dag

We waren vroeg wakker, ik moest even naar de wc. en liet gelijk Kyra even plassen.
Het is ochtends eigenlijk wel fris, dus geen zin om er uit te gaan.
Nog even terug, en proberen om nog in slaap te komen.
In de logeerkamer liggen 2 aparte bedden, we hebben de matrassen omgeruild, zodat we een lits-jumeaux krijgen, misschien slapen we dan beter.
Vanmiddag wilde ik weg, Rinus had nog geen zin (kan ik ook begrijpen) en ben alleen naar het strand gegaan.
Rinus heeft me daar gebracht.
Ik was al om 1uur op het strand, ik ga eigenlijk nooit zo vroeg, meestal om een uur of 4.
Dan is het niet zo warm meer, het is nu 21 graden, maar aan het strand, verbrand je levend omdat je dat niet merkt met een windje.
Mijn plekje onder een veranda ( wist ik nog van vorig jaar) zat niemand.
Lekker in de schaduw, alleen mijn benen lagen in de zon.
Het was nog niet druk, ik had mijn mp3 speler meegenomen, voor het harde lawaai van de golven.
Wat een luxe zeg, niet stoffen, stofzuigen, wassen ect. ect
Om 4uur werd het bewolkt en ben terug naar de camping gelopen, het is ongeveer een half uurtje lopen. Dan wordt je ook niet zo lui.
Rinus had een lekker bakkie espresso voor me gezet, met een bastogne koek erbij. Héérlijk
Vanavond gaan we niet mokken, maar lekker wokken.
Tot het volgende bericht maar weer.
Groetjes en veel liefs vanuit het zonnige zuiden,

Rinus, Petra & Kyra











  • 05 Juni 2008 - 09:00

    Jeroen:

    Wat een heerlijke vakantie. Fijn dat jullie het zo goed hebben. De kinderen boeren hier elke dag in de achtertuin, maar ik begin er nu gewend aan te raken ha!ha! Ik werk nog eventje door als jullie het goed vinden. Geniet lekker van alles, want het is zo voorbij! gr. Jeroen de buurman

  • 05 Juni 2008 - 09:29

    Melloney:

    Dat klinkt goed! Hier regent het gewoon door... Nog veel plezier!!!

  • 05 Juni 2008 - 09:46

    Egbert:

    Ziet er goed uit hoor op de foto's, hier regent het weer eens...

  • 05 Juni 2008 - 10:24

    Opa:

    zeg Petra ,Als ik je zo voor de caravan zie zitten ,lijkt hij veel op die van ons op bruggenhof alleen was het balkon smaller
    Het regent hier al de hele dag ,dus dat is het verschil met daar zo te zien
    Groetjes uit Oud Beijerland

  • 05 Juni 2008 - 12:34

    Fam Willemsen:

    Wauwwwwwwwww.....
    Het klinkt afgezaagt, maar het regent hier!!!
    Het lijkt wel herfst.
    Maar jullie genieten daar, zeg.
    Heerlijk weertie, zonnetjie, caravannetjie,stoeltie...Nou wat wil je nog meer..
    En dan ook nog een bruin kleurtie.!!!!!
    Leuk die foto's joh, ja dat is vakantie!!!
    Heerlijk.

  • 05 Juni 2008 - 13:01

    Joop:

    Precies op tijd vertrokken naar het zuiden Bakkertjes, kon niet beter. Temp. nu 15.7ºC en veel regen, nog even en we gaan de kachel aanzetten!
    Donna heeft haar voorpootje verrekt en heeft er goed last van.
    Geniet vollop van jullie vakantie.

  • 05 Juni 2008 - 17:36

    De Noordijkjes,:

    Wat een luxe, kunnen we niet ruilen, het weer is hier om te huilen.
    Ik ben blij dat Kyra het fijn vond op strand, vond het al zielig daar onder het bed.
    Wij hopen dat je nu ook nog lekker kan gaan slape, dan kom je helemaal uitgerust terug naar huis.
    Kus voor allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Cannes 2008

heerlijke vakantie naar de zon, elke dag lekker buiten

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2008

Weer thuis!

28 Juni 2008

laatste dag morgen vroeg vertrekken

27 Juni 2008

dag 27

24 Juni 2008

dag 24

22 Juni 2008

dag 22
Marinus & Petra

houden van Frankrijk, cote azur, altijd lekker weer!

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 25608

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Dubrovnik

12 Mei 2018 - 25 Juni 2018

Cannes 2018

26 Augustus 2017 - 31 Augustus 2017

Frejus 2017

20 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Cannes 2017

08 Oktober 2016 - 12 Oktober 2016

stedentrip Barcelona 2016

19 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Emmen

21 Mei 2016 - 27 Juni 2016

Cannes 2016

01 Juni 2008 - 29 Juni 2008

Cannes 2008

Landen bezocht: