dag 9 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

dag 9

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

09 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

7e dag,

Omdat het een beetje bewolkt was, besloten we om 12.00 naar Monaco te gaan.
Je kunt de péage weg nemen, dan zit je binnen het uur in Monaco, maar omdat wij de kustroute hebben genomen, waren we pas om 14.00 daar.
We zijn nu al voor de 11e keer in Frankrijk, en we krijgen er geen genoeg van.
Het is zo mooi langs de kust, rode rotspartijen, blauwe Méditerrannée.
De auto hadden we in de garage gezet, midden in het centrum.
We kwamen bij een park uit, we zagen een heleboel mensen staan, we dachten daar is wat te zien, erop af.
We stonden bij het casino, en nu wisten we ook weer dat daar peperdure auto’s stonden, te gek voor woorden. We hebben gezien; Maserati, Rolls Royce, Aston Martin, de nieuwste Mercedes, Porsche, Bently in alle kleuren en varianten, Ferrari, van oldtimer tot het allernieuwste model. Daar stond voor miljoenen!!!
Ze komen aangereden, geven hun sleutel af, en hun auto word geparkeerd.
De tribunes en de banden stonden er nog van de rally.
Inmiddels was de temperatuur opgelopen naar 26 graden.
We besloten toch naar het paleis te lopen, dat was best zwaar.
Het was zó steil, zeker 3 kwartier lopen, die arme Kyra, we hadden beneden nog even water voor haar gekocht,
We waren blij dat we er waren, die steile dijk, tussen oostdijk en beneden ooststraat, en dan moet je nog 15 keer zo lang lopen.
Maar het was de moeite waard. Ook hebben we het kerkje bezocht waar Grace Kelly ligt begraven. Ik vond het altijd een mooi stel (prins Reinier en prinses Grace)
Alleen leefde ze niet lang en gelukkig.
Om half 7 reden we de garage weer uit, Kyra was echt versleten, en wij ook!!!
We hadden voor Kyra wat kluifjes meegenomen, daar had ze wel trek in ondanks dat ze moe was.
Thuis had ze nog wat brokjes gekregen, toch nog even een rondje met haar gemaakt, en gelijk versleten naar bed gegaan.

8e dag

Lekker uitgeslapen, Vanochtend Opa gebeld, zussen, Melloney en Iris gesproken. Tot 12.00 heeft het geplensd, en daarna kwam de zon, en het werd gelijk weer heet.
Vanmiddag kreeg ik nog een vervelend berichtje van Ina.
Ina en Hans zijn op vakantie in Oostenrijk.
Afgelopen donderdag werd Ina niet lekker, ze kon niet goed meer lopen en was slapjes.
Hans heeft de ambulance gebeld, en ze is 2 nachten in het ziekenhuis gebleven.
Alles is goed uitgezocht en er zijn foto’s gemaakt.
Ze hadden niets gevonden, alleen de bloeddruk was wat hoog.
Ze hebben de medicijnen aangepast, en het gaat weer prima met haar.
Ik weet zeker als Ina dat zegt, gaat het weer goed met haar.
Ik hoop dat ze nog wel van hun vakantie kunnen genieten.
We zijn vandaag maar bij de caravan gebleven, Kyra is nog moe van gisteren, ze wil niet eten, en ligt de hele dag weer onder bed.
Lekker laat gegeten, pas om half 8 met een glaasje wijn.
Kort maar krachtig.

Bonne nuit

• 09 Juni 2008 - 10:12

Egbert:

Mooie foto's van die Ferrari en van Monaco:D
    Zo te horen hebben jullie et dus naar et zin
    Groetjes

• 09 Juni 2008 - 11:22

Sandra:

Hallo Peet, hoi Rinus
    Eindelijk even op vakantie en zoals jij het beschrijft Peet klinkt het heerlijk. Ik hoop dat jullie vanmiddag ook van de oranje gekte kunnen genieten. Wij gaan naar de marinbe basis en kijken daar met z'n allen! En nu maar hopen dat we winnen. Veel plezier daar en groetejs,
    Sandra

• 09 Juni 2008 - 14:54

De Noordijkjes,:

Wat een mooie plaatjes,
    Hier is het vandaag schitterend weer, maar voor korte duur hoor, vanaf donderdag weer regen voorspeld en 18 graden.
    Ik hoop dat Kyra uitrust, ze wordt ook al een daagje ouder.
    Fijn dat Ina weer opknapt, en dat ze niets byzonders hadden gevonden. lijkt gerda wel. Nu vanuit een zonnig Oud-Beijerland, wachten we met plezier je volgend verhaal af, het is ontzettend leuk om allemaal te lezen, Rinus het is jou lopen wel waard hoor. Kus
    van ons allemaal.

• 09 Juni 2008 - 17:45

Emmy Groeneveld:

hallo Rinus en petra
    Leuk naar monaco geweest
    gienig foto"s het is er zeker erg mooi.het was wel een pittig tripje.
    hoop zeker dat het met Ina weer goed gaat.

groetjes emmy
    ga weer verder naar voetballen kijken straks speeld nederland doeg.

• 09 Juni 2008 - 20:09

Knaapjes:

Waarschijnlijk is het nu lekker rustig op het internet. Heel Nederland hangt voor de TV. Bij AH was het om 6 uur dringen geblazen voor de hapjes en drankjes. Op dit moment is het 2-0 voor Nederland. Genoeg over Nederland. Wat een prachtige foto's van Monaco. Arme Kyra haar pootjes zullen wel wat korter geworden zijn. Gelukkig dat je water voor haar had anders had je haar echt moeten dragen hoor.
    Nog veel plezier en tot morgen.
    Kus van je zus

• 10 Juni 2008 - 19:32

Iris:

Wat rot voor Ina & Hans zeg, ik schrok er een beetje van! Gelukkig gaat alles weer goed.
    Mijn laatste bericht nog op mijn site geplaatst voor jullie om mijn belevingen nog even te lezen en nu hard werken! Ik werk deze week 2x bij Mars en moet de hele week naar school, vrijdag tentamen van 1 vak en een presentatie.
    Het worden nog 2 hele drukke weken!
    Tot het volgende verhaal maar weer.

XXX
    Iris