dag 11 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

dag 11

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

11 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

9e dag

AANVALLUH!!!

Zondag werd het aardig druk op de camping, en wie we ook zagen???
Die flessen azijn van vorig jaar, daar kon geen goedendag vanaf, we zijn blij dat we daar niet meer zitten!
Ook hebben we buren gekregen, Moeder en zoon (Italianen)
Ze hebben 2 katten en een schildpad meegenomen.
Leuk voor Kyra,(het is maar goed dat ze de hele dag in de caravan ligt)
Dezelfde avond waren ze al 1 kat kwijt, die zoon heeft de hele avond naar de kat gezocht.
Ohh mijn bambino!
Hij is uiteindelijk toch terug gekomen.
Ze spreken ook net als wij een beetje Frans, en we hebben duidelijk gezegd “dat onze hond niet zo van katten houden”

Het was al heel vroeg warm, dus we bleven maar bij de caravan voor Kyra.
De weersvoorspelling is net als in Nederland, ze bakken er niets van!
Ze gaven bewolking, en regen op, geen wolkje aan de lucht, en geen spatje regen.
Om 14.30uur ben ik naar het zwembad gegaan, dat was me heet, ik zat meer in het water, dan op de kant.
In het zwembad, heb je geen stukje schaduw, mensen liggen alleen maar letterlijk en figuurlijk te bakken, je rook ze al op een afstand.
Het water was daar heerlijk, ik was bijna de enige die in het water was.
Lekker baantjes gezwommen.
Om 16.00 werd het pas lekker, dan schijnt de zon niet zo fel.
Bij de caravan aangekomen hebben we koffie gedronken, en een potje yahtzee gedaan, Rinus had weer gewonnen (hij stond alweer een hoop achter) en nog steeds, maar met yatzee’s staat hij voor!
Wij vonden het zo stil op de camping, met die Fransen, we hadden al een voorgevoel, dat ze geen doelpunt hadden gescoord of dat ze hadden verloren!
We spraken een Fransman, en die vertelde dat ze slecht hadden gespeeld, en dat het 0-0 was geworden.
Hij voorspelde dat Nederland met 4-0 ging winnen.
Na het eten zijn we naar de kantine gegaan voor het voetballen.
Het was behoorlijk druk op het terras, We zaten achteraan, en na 5 min. komt er ineens een
Rinus ging even wat drinken halen bij de kantine, en een bakje water voor de hond, ging ineens een Belg voor me snufferd zitten.
Hij kwam terug en vroeg, of ik nog wat kon zien!
Die Belg had het goed begrepen, en ging gelijk achter ons zitten, praatten in het Frans tegen zijn vrouw over ons.
We hadden het begrepen, en we hebben het maar zo gelaten.
En Wilders wil dat Nederlands sprekende Belgen bij Nederland komt!!
Er was een Nederlands stel met een baby van ongeveer 8 maanden, die moest gelijk huilen bij het horen van het Wilhelmus. Bleef lekker door huilen onder de wedstrijd.
Haar moeder had haar in de wandelwagen gelegd, en reed haar in slaap.
1-0 wat een doelpunt, iedereen blij en juichen, en de baby schrok krijsend wakker.
Een mevrouw bood aan om met haar een stukje te wandelen, en kwam terug met een slapende baby.
Jullie voelen het zeker al aankomen???
2-0 iedereen werd gek, maar ook de baby, weer krijsen. Ze heeft gelijk een trauma van voetballen.
In de rust ging ze helemaal achteraan zitten, niet dat het wat uitmaakte, en nog voor het 3e doelpunt is ze naar de caravan gegaan.
3-0 iedereen ging uit hun dak, er bleven een paar met een strak gezicht zitten, dat waren waarschijnlijk Italianen of een andere nationaliteiten.
Geweldig!! Ze hebben het echt verdiend.
Wij hadden wel liever met onze kids gekeken. Maar dit was ook weer een leuke ervaring.

10e dag

Kleine wasjes, grote wasjes stop ze in de ……… afwasbak!!!!
Rinus had gisteren koffie gemorst op het tafelkleed, en de zon was al vroeg aan het schijnen, en er was geen wolkje aan de lucht, dus heb ik het maar even gewassen.
Ik had er gelukkig 2 meegenomen( plek genoeg in de auto)
Rinus heeft weer boodschappen gedaan, alles was zo’n beetje op, vooral het water.
Dat gaat heel hard, we krijgen het niet aangesleept.
Ik heb een lekker plekje bij de caravan, in de schaduw, met een lekker windje gevonden.
Op de veranda blijft de warmte zo hangen?
Lekker in een boek gelezen, en om half 5 even naar het zwembad gegaan voor een frisse duik.
Na het eten zijn we met Kyra naar het strand gegaan, lekker laten zwemmen, en met een bal gespeeld, ja,daar komt ze wel voor onder bed vandaan hoor!
Even een carte d’or ijsje gegeten, oh dat is zooooo lekker.
Koffie ijs met echte koffiebonen erin, caramelijs met stukjes karamel, cassisijs met zwarte bessen erin.
Pa, dat zou echt wat voor U zijn, daar kan Gebo niet tegen op!
Dat was het weer, morgen meer!!!!

Egbert, wij wensen je heel veel succes morgen, (waarom weten we niet, want wij weten gewoon dat je geslaagd bent) en maak er een knalfeest van!!!
Iris of Sven, vergeten jullie niet de planten water te geven?
Ook af en toe in de tuin, en de voorkant!

• 11 Juni 2008 - 09:32

Emmy Groeneveld:

wat hebben jullie veel tijd om te mailen zeker vakantie hihi.
    leuke wedstijd van de nederlanders vrijdag gaan we weer kijken ben benieuwd, het is wel leuk om het voetballen te volgen in het buitenland,heel anders als hier met al die ander landen,en andere menigen.Ga weer verder met de was, want ik heb geen vakantie, veel plezier.Groetjes emmy

• 11 Juni 2008 - 15:53

Knaapjes:

Is kyra nog grijzer geworden of zijn haar haren gebleekt door de zon ??????
    Nederland is helemaal in de ban van het voetballen. Je zou haast vergeten dat de bussen nog steeds niet rijden. Morgen ook nog de vrachtwagenchauffeurs die de boel in de war gaan schoppen. Kortom blijf nog maar lekker in Frankrijk.
    Helaas moet ik jullie mede delen dat we zondag toch nog een hapje gaan eten met Opa voor vaderdag. Ik hoop met 11 man anders doen we het met z'n 9-en als Sven niet kan. Jullie raden het al het worden pannenkoeken bij de oude tol. We gaan daar om 11.30 heen voor een lunch dus zijn we er waarschijnlijk niet als jullie bellen. Neem op het zelfde tijdstip ook iets lekkers. Geniet lekker van de rust en de vrijheid daar in Frankrijk.
    Kus van je zus

• 11 Juni 2008 - 19:14

De Noordijkjes:

Petra, wat kan je toch heerlijk verhalen schrijven.
    Een genot om te lezen.
    Fijn dat het weer daar goed is en dat je lekker kan afkoelen in het water.
    Prachtige foto van Kyra en ze is inderdaad een stuk lichter geworden.
    Wij genieten van je auto, want de bussen staken nog steeds en wij gaan nu met 2 auto naar het werk, eigenlijk te zot voor woorden, maar anders kan het niet. (ja of ik moet tot 5 uur blijven, terwijl ik om 2 uur weg kan) Hij staan bij Ahrend in de garage hoor. Heel erg bedankt.
    Vandaag op de paardenmarkt gestaan, w niet voor niets, maar hij wordt ook niet beter.
    Nu even niets meer te melden. Dus allebei een kus van je (schoon)zus

• 11 Juni 2008 - 20:19

Jettie:

ha goede mensen van de vakantie. Tja, mag ik het even zeggen: het weer wordt pet deze dagen. In Zwitserland is het momenteel ook niets, wij zaten net even naar Zw/Turk. te kijken, jullie ook?, heb je daar de regen gezien? Niet normaal... Vrijdag wordt het spannend, als oranje een doelpuntje maakt, moeten jullie misschien wel een beetje oppassen met de Fransen. Zeg, lekker decadent om in Monaco rond te wandelen, leuk he om al die rijkdom te zien en dat in zo'n piepklein landje!! Hebben jullie nog wat van Ina gehoord? Wat een schrik, arme Ina, arme Hans. Tot de volgende keer weer JJDT

• 12 Juni 2008 - 08:46

Fam Willemsen:

We dachten al daar gaat iets fout bij de Bakkers....want er kwamen geen berichten meer.
    Maar....ze zijn weer in de lucht!!!!
    En alles gaat z'n gangetje daar.
    Mooi voetbal was het, Hier ging ook alles uit zijn dak. Beijerland trilde op de grondvesten!!!
    Nu morgen nog....Ik zei al tegen de jongens dat ze niet zo overmoedig moesten zijn.....maar volgens Djo heb ik er totaal géén verstand van!!!!Hij is zo fanatiek!!!!En ik moet niet zijken. Okee, dan.....ZE WINNEN GEWOON.
    Leuke foto van Kyra...
    Nu ook nog eens een foto van jullie, kijken of jullie ook al "geblondeerd" zijn.
    Sven of Iris hoeft nu weinig aan de tuin te doen, het is hopeloos met het weer!!!
    Nou doeiiiiii.
    Dia en de mannen.