dag 13 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu dag 13 - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

dag 13

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

13 Juni 2008 | Frankrijk, Cannes

11e dag

Allebei slecht geslapen, het was al licht in onze slaapkamer, en ik moest er uit om naar de wc te gaan, de deur open gezet, en even op de veranda blijven staan om Kyra in de gaten te houden voor te plassen.
Het was 6uur, ik vond het te vroeg, en ben weer lekker terug gekropen.
Kyra mocht ook op bed.
We waren toch weer in slaap gevallen, en iemand belde ons, wie het was weten we niet, maar ik was geschrokken.
Heel vervelend als je nog in slaap valt, want gegarandeerd krijgt je hoofdpijn.
Aspirines genoeg bij ons.
Het was alweer vroeg warm, niet zo warm als gisteren, (toen was het in de schaduw 28gr).
Even de was gestreken “hand erover” en het nodige opgeruimd.
Om 4uur heeft Rinus mij naar het strand gebracht, ik zag dat mijn plekkie nog vrij was, lekker in de schaduw.
Maar omdat er een aardig windje stond, ben ik maar een stukje verder op gaan zitten.
Nou waren daar hele lieve kindjes, die met een bal spelen, en dat vond ik echt niet leuk.
Zand op mijn handdoek, zand op mijn boek, overal zand brrrrr.
Weer maar een stukje verder zitten, ik heb mijn boek nog niet opengeslagen, en er gaat een meisje haar handdoek uitslaan, weer zand!!
Om half 6 werd het bewolkt, alles ingepakt, met een zandbak in mijn tas, naar de caravan gelopen.
We dronken koffie, en Rinus begon een verhaal te vertellen van de buren (Italianen)
Moeder liep met haar schildpad te wandelen ook langs onze caravan, Ze zegt ineens tegen haar schildpad “doucement” (kalm of rustig aan) Rinus kwam niet meer bij.
Nog even een potje yatzeen en we zaten pas om 8uur te eten.
Lekker hoor zo laat eten!! Alles op z’n tijd.
Op tijd naar bed gegaan.


12e dag

Na het ontbijt heb ik nog even in mij boek gelezen, het is zo’n triest verhaal, dat ik het in één keer wil uitlezen.
Voor het eten had ik besloten om in mijn uppie naar Cannes te gaan, met de bus, ik wilde niet weer de hele dag bij de caravan zitten.
Eerst wilde ik even wachten op Egbert zijn uitslag, en dat duurde, en dat duurde, en ja hoor, eindelijk het telefoontje dat hij is geslaagd!!!!
PROFICIAT KLASSE!!!!!
Daar ben je van af, geniet van je feesten, en wij toasten vanavond wel op je.
Na het fijne nieuws wilde ik weggaan, maar het werd donker, en in de verte begon het te onweren.
Na 10 minuten begon het hard te regenen.
We zaten heerlijk op de veranda een potje te yatsen, gelukkig zat ik niet in Cannes.
Na 2 uurtjes ging de zon alweer schijnen, maar het was te laat om nog te gaan.
Na het eten met iedereen een potje kwekken, Duitsers hadden het alleen over voetbal.
Hij was er kapot van, hij zei steeds maar merde, merde, merde.
Rinus, en de overbuurman waren steeds aan het lachen, maar de vrouwen vonden het niet leuk.
Morgen ga ik met de overbuurvrouw naar Cannes, lekker shoppen.
Haar man houd niet van shoppen, Rinus wel, maar Kyra niet. We gaan lekker met de bus.
We gaan lekker vroeg naar bed.

Bonne Nuit



  • 13 Juni 2008 - 08:34

    De Noordijkjes:

    Petra je weet naar het strand is zand.
    Wat een verhaal van de schilpad lachen.
    Je heb volgens mij wel iets meer contact op de camping dan vorig jaar.
    Het weer is volgens mij het zelfde als bij ons, helaas is het hier nu zo'n 15 graden, maar wel droog,zon en dan weer regen verschrikkelijk.
    Nou geniet lekker in Cannes, denk om je protomonee, die is zo leeg hoor.
    En vanavond weer voetbal kijken, spannend!

    kus van je zus

  • 13 Juni 2008 - 10:16

    Fam Willemsen:

    Hoi,
    Wij zijn ook de "slachtoffers"die niet automatisch bericht krijgen, dus soms vergeten we ff te kijken.
    Petra, het is toch wel héél apart dat je in Frankrijk ZAND op het strand hebt, waar vind je dat tegenwoordig nou nog (????) Alleen voor zulk strand zou je al naar Frankrijk willen!!!
    Is het zand daar ook licht van kleur???!!!
    Wees maar blij dat je naar het strand kan, want hier is het pet weer!!
    Verder niet zoveel gebeurd hier.
    Hester ( van Arjo) is ook geslaagd, dus ook blij.
    Er hangen best veel vlaggen overal, dus veel blije mensen.
    Jullie veel plezier tijdens de wedstrijd van vanavond....het zal bij jullie wel extra spannend worden met de Fransen. Enne....Rinus, hopelijk hoeven de Duitsers jou vanavond niet uit telachen.
    Trouwens wel een idee om een schilpad uit tegaan laten, hoef je niet zo snel te lopen!!!!
    Doei...Arjan Dia en de jongens.

  • 13 Juni 2008 - 11:12

    Emmy:

    hoi petra en rinus,
    nou hier is het weer pet,je kan je winterkleding op zoeken,we gaan van avond weer genieten van onze jongens fijn dat egbert geslaagt is.heerlijk die vrijheid,lekker voor het vaderland weg leven.doen waar je zin in hebt. lekker shoppen op z'n tijd,weer de Groetjes emmy,genietse

  • 13 Juni 2008 - 12:10

    Sandra:

    Hallo Peet
    Heerlijk he dat zonnetje. Ik kan me er wat bij voorstellen, 28 graden in de schaduw!!, hahaha. Maar goed beter nat van het zweet als van de regen zeggen wij altijd. Nog veel plezier
    Sandra

  • 13 Juni 2008 - 19:50

    Ingrid V.d. Graaf:

    He leuk jo zo'n site!Hoef je later niet alles te vertellen(je kan het anders toch niet zo lang onthouden, kunnen we gelijk mee genieten van jullie vakantie.Die van ons was snel voorbij, maar wel leuk/gezellig geweest.Ben benieuwd naar je geshop in Cannes!Groetjes Ingrid.

  • 15 Juni 2008 - 14:14

    Jettie:

    Heerlijk even shoppen!! Dat doet me denken aan verleden jaar. Rijden de bussen wel een beetje op tijd? Nou hier reden de bussen helemaal niet, dus kon je wachten tot je een ons woog. Misschien heet de schildpad wel Doucement, je weet maar nooit.. en wilde ze gewoon een praatje met 'em beginnen, bijv. over het voetbal en dat in die caravan een hollandse meneer woont die trots is op het Ned. elftal. Leuk hè dat we gewonnen hebben, hebben jullie een klein beetje oranje aan? Kyra misschien een strikje? Je wilt het misschien niet geloven, maar zelfs wij hebben de AH Welpies voor de tv staan. Liefs en groetjes JJDT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Cannes 2008

heerlijke vakantie naar de zon, elke dag lekker buiten

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2008

Weer thuis!

28 Juni 2008

laatste dag morgen vroeg vertrekken

27 Juni 2008

dag 27

24 Juni 2008

dag 24

22 Juni 2008

dag 22
Marinus & Petra

houden van Frankrijk, cote azur, altijd lekker weer!

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 25608

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Dubrovnik

12 Mei 2018 - 25 Juni 2018

Cannes 2018

26 Augustus 2017 - 31 Augustus 2017

Frejus 2017

20 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Cannes 2017

08 Oktober 2016 - 12 Oktober 2016

stedentrip Barcelona 2016

19 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Emmen

21 Mei 2016 - 27 Juni 2016

Cannes 2016

01 Juni 2008 - 29 Juni 2008

Cannes 2008

Landen bezocht: