3e en 4e dag - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu 3e en 4e dag - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

3e en 4e dag

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

25 Mei 2016 | Frankrijk, Cannes La Bocca

3e dag

Het was koud vannacht, we hebben redelijk geslapen.
Rinus heeft vanochtend lekker croissantjes gehaald!
Lekker makkelijk, heb je ook geen boter en beleg nodig.
Na een paar kopjes koffie zijn we boodschappen gaan halen.
Geant casino, zo groot als de macro! En toetjes???? Zeker 50 verschillende smaken! Niet dat we die allemaal gekocht hebben, maar het duurde wel lang voordat we de juiste keuze hadden gemaakt Lekker!
In mijn vakantieboek van 8 jaar geleden lag nog een boodschappenlijstje wat we bij aankomst moesten hebben!
Wat georganiseerd hé, super handig.
We wilde tanken, maar er waren diverse tankstations dicht, en waar ze open waren, was de wachttijd minimaal 20 minuten. We snapte er niets van.
Nu is dat niet zo erg, want we hebben vakantie, maar we hadden heerlijke carte d'or ijs gekocht!
Dat is zo heerlijk, in koffie ijs zitten koffiebonen, karamel ijs zitten kleine stukjes karamel, cassis ijs blauwe bessen! Mmmmmm
We kijken er al een jaar naar uit.
Dus maar snel naar huis gereden.
Er stond vandaag echt heel veel wind, je kon echt niet buiten zitten.
Ik heb binnen gekookt, nog nooit meegemaakt!
s'avonds hadden we zelfs de deur dicht gedaan en een paar potjes yahtzee gedaan.
In ijs hadden we geen trek, te koud,misschien morgen.

4e dag

Wat een heerlijk ontbijtje vanochtend, ik had voor Rinus een lekker eitje gekookt, dit keer geen rauwe!
Het zou vandaag 20 graden worden, vandaag met de bus naar Cannes gegaan.
Met een vest zijn we vertrokken.
Al snel werd het al warm.
Rinus vroeg nog of ik een petje mee moest nemen, maar dat was niet nodig!
Je wilt er toch niet als een toerist bijlopen! Nee je kan beter je hoofd laten verbranden!
Na 2 uurtjes vertelde Rinus dat mijn hoofd rood was, ja dat had ik inmiddels wel gevoeld, dus toch maar even een petje gaan kopen en voor joker lopen! Eigenwijs???
Kilometers geslenterd, langs de boulevard, langs het filmfestival gelopen, daar waren ze alles aan het afbreken.
Dat had de 20e en de 21e plaatsgevonden.
Om half 4 waren we weer op de camping, nog even bij het restaurant gekeken wie er online was, en dat was Gerda.
Even met haar gechat, en daarna snel naar onze caravan om onze schoenen uit te trekken!
We keken op onze thermometer, en het was 26 graden, geen wonder dat we het zo warm hadden!
Hier kunnen ze het ook niet voorspellen!
We kunnen zeker wat zon missen, dus ik ga wat opsturen!
Met de overbuurvrouw gesproken en die vertelde dat ze aan het staken waren, en dat alle pompstations gesloten waren.
Wij hebben gelukkig nog benzine, maar bij de buurtjes is de tank leeg.
Het is maar goed dat we met de bus zijn gegaan.
We hebben samen heerlijk buiten gekookt en gegeten.
Wat een luxe zeg! We genieten er echt van.

• 25 Mei 2016 - 15:15

Gerda:

Als jullie het te warm vinden daar, mag je wel wat naar hier sturen.
    Het is hier koud, nat en helemaal niets.
    Petra. kan je niet een petje of hoedje in je tas stoppen, zodat je er altijd één bij je hebt.
    Ander moet je straks verplicht binnen zitten met een zonnesteek.
    Moet er niet aan denken.
    Een maak de volgende keer een foto van het ijsje, kan je ons lekker maken!

• 28 Mei 2016 - 11:30

Iris:

Echt zo gaaf die supermarkten daar. Dat weet ik nog zo goed van vroeger, ik ging altijd graag mee boodschapjes halen met pappa. Balen dat het zo koud geweest is en dat jullie geen trek hadden in ijs. Gelukkig hebben jullie nog genoeg dagen om het in te halen.

Sinds vandaag lijkt het of jullie zonnetje aangekomen is, het is heerlijk hier. Ricardo ligt te slapen uit zijn nachtdienst, dat is dan wel een beetje jammer.

Het klopt inderdaad dat ze aan het staken zijn. Ook de verkeersleiding van de week in Frankrijk. Ik vraag me af wat ze er allemaal mee willen bereiken, voor de toeristen is het in ieder geval niet leuk. Hopen dat ze er snel klaar mee zijn.

Xxx