27-5-2016 - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu 27-5-2016 - Reisverslag uit Cannes La Bocca, Frankrijk van Marinus & Petra Bakker - WaarBenJij.nu

27-5-2016

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Petra

28 Mei 2016 | Frankrijk, Cannes La Bocca

Vrijdag 27 mei

Bonjour!!!

We waren vanochtend al vroeg wakker, lekker buiten gegeten en vandaag zijn we naar Mandelieu gegaan.
Mandelieu is een mooi oud stadje, met heel veel winkeltjes.
We waren in een winkelcentrum, en we zijn in een soort van gammawinkel ingegaan.
Heb altijd onze kinderen geleerd, nooit weglopen, altijd bij de uitgang op ons wachten!
Rinus heeft andere interesses dan ik, dus ik keek naar andere dingen.
Maar na een half uur was ik het zat, en zocht naar Rinus, nergens te vinden, niet in de zaak, ook niet bij de uitgang, ik app naar hem waar hij was en dat ik al bij de uitgang sta. Ik hoorde niets van hem, en ging nog maar een keer in de zaak zoeken.
Wil echt niet overdrijven, maar zeker 30 gangpaden!
Ik liep weer naar de uitgang en ik krijg een berichtje van hem dat hij bij de ingang van de supermarkt staat!
Hij was mij kwijt, en had niet mijn appie gekregen.
We hebben daar nog een uurtje gelopen en nog wat boodschapjes gehaald en toen op zoek gegaan naar een benzine station!

Sta je in de rij, hebben ze geen euro 95 of e10

Volgende station was dicht, (koste 1,36) en echt honderd meter verderop was een benzinestation open en daar koste het 1,23
Snappen jullie het nog? Dan verhoog je toch de benzine prijs als je buurman 1,36 vraag?
Al had hij er 1,80 voor gevraagd, de mensen willen toch benzine hoor?
Wij doen dat wel in Nederland.
En een gekkenhuis met het tanken, als je niet opschiet staan ze al te toeteren!
En Rinus blijft heel relaxed, hij blik of bloos er niet van.
Maar we hebben benzine, en daar kunnen we ruim 800 km mee rijden!
Tegen de tijd dat we naar huis gaan, is de staking wel voorbij!

Het was vandaag erg heet, 29 graden. Maar in de schaduw was het héérlijk!
Ik stuur wel een graadje of 5 naar jullie toe hoor?
We gingen rond een uur of 8 pas eten, lekker genieten van het avondzonnetje op onze veranda.
Het was een heerlijke dag!

• 28 Mei 2016 - 11:34

Iris:

Hadden ze nog wat bij de mega gamma?

Wat een gedoe jij bij die pomp. Het wachten is het wel waard, het scheelt bijna 20 cent per liter met hier in Nederland. Zie het maar als een besparing ;-).

Ik ga nu lekker opruimen en dan lekker met de jongens buiten zitten.

Kusjes

• 28 Mei 2016 - 12:21

Jettie:

Oh heerlijk, wat een relaxed leven! Ja de benzineprijzen kunnen wel wat hoger, per slot wil iedereen graag een beetje benzine. Maar jullie kunnen nu weer 800 km door.. Dank voor de de graadjes, het is heerljk weer, volop zon, maarre vanmiddag kans op een bui... Ik ga maar snel t gras maaien, t schiet de grond uit. Zonnige groetjes van toy en mij

• 28 Mei 2016 - 13:28

Sjany:

Niets kopen zonder bonnetjes bij de super Gamma. Eerst ff kijken in de folder!
    Lekkere temperatuur bij jullie. Hier is het ook lekker al is er onweer op komst (code geel)
    We wachten maar rustig af.
    Wat een gedoe met die benzine. Gelukkig hebben jullie geen haast nu de tank weer vol is.
    Geniet er nog maar lekker van.

Kus van je (schoon)zus